Wednesday, October 17, 2012

Ahad19102008


F train yang aku selalu naik tuh tak ada service ke Uptown pulak pagi nih so terpaksa aku naik R train yang local service, yang berhenti di setiap stesen tuh. Punyalah lama nak menyampai ke Forest Hills, nasib baiklah aku keluar awal sikit tadi. Sempat aku tidur lagi dalam perjalanan yang dekat sejam setengah tuh. So tak sempat melepak sangat bila sampai Forest Hills, takat sempat simple breakfast aje sekejap. 

David ke gym so aku beritahu Hal yang kalau dia nak berak, itu masa yang sesuai, boleh lama sikit. Aku malas melayan dia benarnya, itu yang aku kasi idea gitu tuh, ekekekkee. So bila dah angkat dia dari wheelchair ke jamban, aku buatlah apa yang aku biasanya buat kalau weekends. Aku vacuum, sapu sana sini, buat kerja-kerja gitu lah. Tapi siHal tuh gitu lah, masa kat throne tu lah masa dia nak menalipun, masa dia nak bayar bill (thru phone), dah lah terkial-kial, terjatuh sana sinilah kad semua tuh, berteraburan lah phone yang terhempas tuh. Dulu dah aku ada beritahu dia jangan buat gitu tuh tapi dia nih bukannya dengar cakap. Memang jenis nak menyusahkan aku aje kerjanya. 

Masa lunch, David sama Hal macam bertaki gitu, aku cucuk-cucuk jugaklah bila David kata yang Hal nih difficult orangnya. Bengang aje Hal kat aku tapi aku rasa itu masa yang sesuai, aku tahu yang dia tahu yang aku tahu dia tuh cerewet. 

Petang, punya lah bosannya sebab kat tv tak ada movie yang best, biasanya kalau David ada kat apartment, aku tengok movie sama diaorang masa nak buat catherter, urut Hal. Since tak ada cerita best, David melepak tidur kat bilik dia, aku sorang aje lah yang asyik dok termenguap sambil mengurut Hal tuh. David tanya aku kalau-kalau aku nak blah awal sebab esok pun dia masih off lagi. Aku terus aje lah setuju, so pukul 4 aku dah habis kerja. 

Rintik-rintik kedownnan aku masih ada tapi tak lah lebat sangat sebab Sunday evening kan, aku ada extra hours kalau nak merempit. Tapi, bila aku fikir yang for the past few Sundays aku asyik buat benda yang sama aje, dinner kat Upper West Side dan tengok wayang kat Lincoln Plaza Cinema, so aku decided tak nak buat gitu lah hari nih. Jadi down aku tau dak Dear Diary, buat benda yang sama aje, all alone by myself. Nak terus balik ke rumah pun nanti sure aku rasa down jugak sebab what a life lah kan petang-petang Ahad melepak kat rumah. 

Aku talipun Sherink sebab dah janji nak jumpa dia hari nih, tapi tak ada jawap lah pulak. Kerja gamaknya mamat Tibet tuh, dia kerja hotel sekarang nih, gaji dia best dari gaji aku, iyalah sebab dia dapat asylum. Aku singgah kat Jackson Heights sebab aku nak cari jacket, kat kedai yang aku selalu beli pakaian tuh, murah sikit. Kalau aku ke Macy's kat 34th Street, sure akan termenyesal nanti nih sebab kat situ barang branded semuanya. 

Kat kedai yang aku nak pergi tuh memanglah jual barang branded jugak, tapi brand-brand orang biasa aje. Tak apa lah turun darjat sikit beli pakaian yang murah. Aku sambar satu jacket tebal, kaler beige, satu vest/sweater dan 3 helai scarfs (scarves). Semalam aku tengok kat Nordstrom, scarf Calvin Klein harganya dekat 100 dollar satu, aku beli scarfs cap Columbia nih 22 dollar aje satu. Itupun mahal lah tuh sebba kat tepi-tepi jalan, berlambak scarfs yang harganya dalam $5 gitu. 

Lepas bayar tuh aku tak ada rasa macam menyesal sangat sebab tershopping tuh, memang hajat aku pun nak beli jacket kan? Cuma itu lah, pasal sampai dua ratus lebih semuanya? Itu yang aku macam terkilan sikit tuh sebab ada jacket lain, ada sweater lain yang murah, tapi aku tak terambik, instead aku terrembat jacket yang harga seratus lebih tuh. Sweater/vest tu, tak tebal, tapi lawa, so aku tak heran sangatlah. Nasib baik ada tinggal satu tu jer, kalaulah ada banyak yang lain, sahih aku terambik lagi dua, nak kasi padankan sama kaler scarfs. Dear Diary, aku bukanlah nak mengimpress orang (MamatGQ, David/Hal), cuma aku tak nak diaorang pandang aku semacam aje. Dav*d sama H*l tuh especially. Hiks! 

Elok lah tuh, dah penuh beg di tangan, tak kan aku nak merempit kat mana-mana pulak, kan? So terus aje lah aku balik. Dalam train, aku terserempak lagi dengan mamat pemintak sedekah yang dah jadi macam my favorite beggar, pasal dia nyanyi sedap. Dia lah yang tersama menyanyi lagu Baby Can I Hold You Tonight sama aku dulu tuh. Rupanya mamat nih femes jugak, well known gitu sebab I remember yang minggu lepas dia ada masuk paper, itu yang aku googledkan youtube dia. 

Sampai rumah dalam pukul 6 gitu. Bodoh aje aku sebab rasa macam wasted aje Sunday aku, apa ke jadahnya nak melepak kat rumah, kan? Lepas Maghrib aku keluar ke Redang Island restaurant, makan assam laksa. 

Jarang sangat aku, kalau lepas shopping, aku menry pakaian yang dibeli. Tapi tadi tuh aku try-trylah jacket, vest/sweater yang aku beli tuh. Jacket tuh oklah, tapi bila aku kena kan vest/sweater, pas tuh pakai scarf, kenakan pulak dengan jacket nipis yang aku selalu pakai tuh, terkejut aku. Sebab aku jadi lawa! Ekekekekke. Bukan lawa sikit-sikit, lawa betul-betul lawa gitu, lawa macam model ekekekeke. 

Kalau dulu aku malu nak berpakaian gitu sebab aku sedar aku nih sapa lah kan? Tapi sekarang nih aku rasa dah berani berpakaian gitu, macam trendy gitu. Aku dah terbayang yang MamatGQ sure puji kata lawa nanti tuh, cuma dengan Dav*d/H*l nih yang aku malas sikit nak bergaya kalau pergi apartment diaorang tuh. 

Again Dear Diary, aku berpakaian bukan untuk mengimpress orang! Ekekekekkee