Wednesday, October 17, 2012

SabtuAhad0102112008


Sabtu

David/Hal ada guest hari nih, kawan diaorang dari Connecticut nak datang for brunch. So pagi-pagi lagi dah siapkan Hal, macam lah yang nak datang tuh menteri, nak bergaya sangat diaorang nih. Sempat jugak aku vaccum, dusting mana-mana yang patut.

Janjinya pukul 12 MK akan sampai tapi dekat dua jam tunggu, tak ada nampak muka pun. Tak ada call pun. Bila David call, tak ada service pulak. Dah dekat pukul 3 barulah dia sampai, rupanya MK terperangkap kat subway pasal ada kes polis apa tah. Tak lama lepas tuh mak David pulak datang, so dia join kitaorang lunch.

Aku tak ke mana-mana pun habis kerja pukul 6 tuh. Esok aje lah kalau aku nak tengok wayang pun. Atau kalau nak merempit ke mana-mana. Aku letih lah, semalam sakan berjalannya, nak tidur awal harinih.

Ahad 

Kitaorang keluar ke Roosevelt Field Mall harinih, jalan-jalan aje, diaorang tak ada beli apa-apa pun. Sekadar nak bawak Hal tengok dunia luar gitu. Tapi bagi aku, apa nak tengok dunia luar nya kalau balik-balik pergi mall tu aje kan? Susah kerja dengan orang tua nih, pemikiran diaorang sempit sangat.

Habis kerja pukul 5 tuh aku terus ke Union Square, nak tengok wayang kat The Quad. Film Peranchis, Plus Tard, Tu Comprendras (One Day You'll Understand). Ngam-ngam sampai, wayang mula. Ingatkan start pukul 7 tapi rupanya show pukul 6-15 pm. Entah, tak best cerita tuh, aku tertidur dua tiga kali. Ker sebab letih dan mengantuk?



Kepala aku pening pulak lepas tengok wayang tuh, cadangnya nak merempit dulu sesejam dua kat area situ, cadangnya nak jalan ke Chelsea sebab tak jauh dah dari 14th Street tuh. So aku balik rumah aje lah, lepas makan tuna sandwich, lepas Isyak, terus aje aku tidur. Dalam pukul 10 gitu.