Wednesday, October 17, 2012

Sabtu25102008


Dah lah tadi F train tak ada, dan aku terpaksa naik R train, hujan pulak tuh pagi nih. So tak dapat lah melepak kat park, sementara tunggu nak ke apartment David/Hal. Aku breakfast kat satu bakery nih sesambil baca paper, dalam sejam melepak kat situ.

Sebab hujan jugak, jadi tak jadi lah kitaorang nak keluar ke mall. Ditangguhkan ke esok. Sebab David malas drive dalam hujan, kotor kereta, kata dia. Diaorang nih, adik beradik, perangai gitu, pembersih sangat orangnya. Kononnya lah kan? 

So bila David ke gym, tinggallah aku sorang melayan kerenah Hal. Lepas cuci muka/cukur kan die etc, dia nak suruh aku baringkan dia sebab dia nak rileks-rileks. Aku tahu, dia nak suruh aku urut dia, tapi aku buat macam tak tahu aje sebab petang nanti memang aku kena urut dia lagi. Tak kan sampai dua kali sehari, kan? So aku biarkan dia lepak, tidur, dan aku menyapu, mengemop lantai. Jahat aku nih, masa mengvacuum kat bilik H*l, aku vacuum lama-lama, sampai bawah katil tuh semua aku vacuum. Bukan apa, saja nak kacau Hal kasi dia tak dapat tidur sebab bising, ekekekkeke.

Lepas lunch, kitaorang tengok dvd, tengok Definitely,Maybe. Tah, aku tak suka filem tuh, tak menarik bagi aku, walaupun David kata filem tu best. Tersengguk-sengguk aku menahan mengantuk, towards the end baru aku segar sikit. Bukan segar pasal filem sangat pun, segar bugar sebab asyik tengok jam, berapa lama nak habis kerja.

Macamana pun, ada satu scene filem tuh yang buat aku terkedu sikit. Masa awek tu tanya, "Why did you keep it for so long?". Then mamat tuh jawab, "Because that's the only thing that left of you". Wuyoooo, sentapz aku tau, hampir termengalir airmata aku dengar ayat tuh. Sentimental gila aku nih, ekekekkee. Terus aku teringat, yang kat wallet aku, ada aku simpan something, for the same reason lah kaedahnya. Itu yang buat aku macam tersentapz tuh.

Hal tanya aku kalau-kalau aku nak blah awal sebab dah tak ada kerja dah, lagipun David ada kat rumah. Aku yes kan aje lah, so pukul 5 aku habis kerja harinih. Serba salah ke mana nak pergi, cadangnya nak tengok wayang sebab ada dua films yang aku nak tengok, Changeling (Angelina Jolie) sama satu film Peranchis nih, Il Y A Longtemps Que J'taime (I've Loved You So Long) tapi aku nak ke kedai pakaian yang aku pergi ituhari tuh. 

So aku turun kat 34th Street, terus ke kedai tuh. Nak cepat-cepat sebab filem Peranchis tuh main kat Angelika Film Center, pukul 7 malam. Ramai pulak orang kat kedai tuh, aku dah siap ambik sepasang kasut sama satu sweater, tapi bila tengok kan orang yang beratur panjang, terus aku taruk balik barang-barang yang aku dah ambik tuh. Terfrust jadinya aku. Takut tak sempat nak tengok wayang lah, itu pasal. 

So aku blah, with mixed feelings gitu, ekekekek. Rasa kagum dengan diri aku sebab kuat iman aku tak terrembat kasut sama sweater tuh. Tapi, rasa frust, rasa terkilan sangat gitu sebab tak tercapai hajat aku nak beli semua tuh. Bukannya aku tak ada duit, tapi sebab itulah, orang ramai, dan aku tak ada masa. 

Frust punya frust, masa nak ke subway, aku siap kata dalam hati, "Fuck it lah, malas aku pergi tengok wayang!". So aku patah balik, jalan ke arah Times Square aje lah. Padan muka aku, dua-dua tak jadi, tak jadi tengok wayang, tak jadi nak shopping. 

Kat Times Square pun aku jadi termalas nak pusing sana sini, semuanya sama aje, tak faham aku apa pasal ramai sangat orang? Macam tak pernah tengok, macam first time kat situ aje gayanya diaorang tuh, macam kampung sangat gayanya semuanya tuh. 

Terus aje lah aku balik ke rumah, tengok esoklah macamana, janganlah jadi macam hari nih, semuanya tak kesampaian.