Wednesday, October 17, 2012

Rabu22102008


Best. Aku dapat cover balik kurang tidur aku semalam. Aku tidur sampai 10-30 pagi tadi, bangun aje terus bingkas ke bilik air. Pergi breakfast sekejap kat Spanish cafe yang kat depan rumah, then terus aku ke kawasan Chinatown. Aku nak buat Moneygram, dah berminggu-minggu tangguhnya, aku rasa XX macam dah tak percaya kat aku bila aku kata aku nak hantar duit Projek Tabung Ayam. 

Dapat kirim USD 350 aje, terpulanglah pada korang kat mana dia nak kasi duit tuh, nanti aku hantar lagi sikit, ok? Nanti lah aku update kan pasal duit Projek Tabung Ayam kita tuh, baru sikit hantarnya. Kalau sapa-sapa ada idea nak kasi derma kat mana, let me/us know, biar aku ada semangat sikit nak kirim duit. 

Aku ke Pejabat Pos lepas tuh sebab nak beli Money Orders, ada aku beli barang (2) kat Ebay, so habislah USD 250. Tak payah tahu lah barang apa aku beli, kan? Definitely bukan alat perpanjang kontol, ekekekeke.

Lepas tuh merayau-rayau lah kat area situ, ada jugak tertengok sweater/jacket tapi barang-barang kat kedai Cina nih jenis yang tak ada fesyen, jenis yang plain gitu, tak menarik perhatian aku langsung. Itu yang tak terbeli apa-apa tuh. Sempat beli buat mata kucing (bidara), sampai dekat 4 kg, USD 20. Sepanjang jalan balik ke rumah, aku dok makan buah tu aje lah. 

Kat rumah, melepak aje lah dalam sesejam gitu, sambil dengar lagu, sambil update blog. Aku, disiplin punya pasal, rasa macam tak best aje kalau masa ada masa tuh, aku tak update blog. Sanggup tak keluar ke mana-mana sebab nak update blog. Iyalah, masa ada masa aje lah boleh update kan? Masa tak ada masa tuh mana ada masa nak update. Bila dah buat update baru rasa lega. Ini yang susahnya kena ada entry setiap hari nih. 

Tak ada pulak dapat surat/kad raya/birthday, parcel hari nih, macam frust gitu rasanya. 

Masa pergi kerja, sempatlah aku merempit sekejap, aku turun kat 34th Street, dari situ jalan aje ke 42nd Street. Then ambik F train ke Forest Hills. Nasib baik aku pakai jacket baru aku yang tebal tuh, punyalah sejuk nya harinih, angin kencang. Melepak kejap kat park sambil minum kopi, tak ada orang pun sebab sejuk gamaknya. 

David balik awal harinih, then dia ke gym, so aku sama Hal tengok Cash Cab aje lah sebab tak ada benda lain nak buat. Tu dia, sampai 4 episods yang kitaorang tengok (2 jam), kerja aku 4 jam tapi tengok tv dah dua jam. 

Malas pulak pergi cari makanan malam nih so aku makan mee segera Jepun aje lah for dinner. Jugak, habiskan buah mata kucing sampai sebu perut aku rasanya. 

Boringnya hidup aku, kan?