Wednesday, October 17, 2012

Rabu29102008


Hujan aje hari nih sepanjang hari, angin kuat pulak tuh. So apa lagi, asyik berselimut aje lah aku dibuatnya. Tak buat apa-apa pun, takat lepak-lepak dengar lagu sesambil update blog aje lah aku sepanjang pagi. Breakfast in bed gitu harinih. 

Nasib baik hujan dah sidang masa aku nak pergi kerja. Sebab sejuk, malas pulak aku nak jalan kaki ke Pinang Restaurant di Forest Hills tuh. Instead aku beli granola bar, beli kopi, then melepak kat park. Kejung aku dibuatnya tapi aku tetap lepak jugak kat park tuh, best sebab tak ada orang. 

Then baru teringat nak bayar bill talipun/internet. Terrer aku nih, aku bayar bill sampai dekat 300, so that duit kat pocket aku biar tinggal dalam tiga ratus lebih aje. Bila tinggal sebanyak itu, sure aku tak akan beli apa-apa kan? Macamana pun, tak berapa selamat lagi duit sebanyak tuh, boleh lagi tuh beli kasut sepasang, sweater sebijik dua. 

David balik kerja lambat hari nih, Hal dah lapar tapi dia tak nak makan tuna salad yang kat fridge sebab tuna tuh David yang punya. So dia beritahu aku, kalau David balik nanti, dia nak kata yang dia kenyang, tak nak dinner, sebab dah makan pea soup. Pelik aku dengan Mat Salleh nih, adik beradik pun, masing-masning tak berani nak makan makanan orang lain. 

So bila Davd balik, bila dia tanya Hal, dan Hal kata dia dah makan, David macam marah gitu sebab semuanya nak tunggu dia. So sesambil kenyit-kenyit mata tuh, aku beritahulah yang Hal sebenarnya lapar tapi dia tak nak David tahu. 

"Joe is making face, Hal", kata David kat Hal. 

"I don't trust you anymore now", aku kata gitu kat David, sambil gelak-gelak. Aku tahu yang Hal memang bengang kat aku sebab aku macam report kat David. Hal nih selalu gitu, benda-benda yang tak bagus, benda-benda taik palat dia tuh, dia nak sorok dari pengetahuan David. Dan selalunya David tak berapa percaya, dia akan tanya aku. Aku nih jenis lurus punya orang kan, yang bukan pretentious, so aku ceritakanlah benda sebenar. Yang kadang tuh aku tambah sesedap rasa, ekekekeke. 

"The fun starts once I get home", kata David.

Agaknya dia perasan yang aku sama Hal nih memang tak bercakap sangat, bercakap pun kalau ada benda penting aje. Kalau tak tuh, diam aje aku sama Hal, sambil tengok tv. Kalau David ada, memang riuh rendah lah apartment tuh sebab dia nih memang kaki lawak, I get along well dengan dia. Aku suka David nih, tapi takat suka-suka gitu aje lah. Dengan Hal yang aku tak boleh jalannya, dah puas aku cuba nak buat-buat suka kat Hal, tapi memang tak jalannya lah. Entah pasal apa lah. 

"You said you were not hungry!", aku kata kat Hal bila dia suruh aku sediakan tuna sandwich untuk dia. Bengang aje Hal bila dengar, tambah-tambah bila David perli-perli dia, macam yang aku perli tu lah.