Tuesday, October 9, 2012

03012008


Dear Diary, 
tadi bosan gila. Sejuk sangat harini nih, itu pasal tak ramai orang yang datang shopping hari nih kot. Ker sebab masing-masing dah tak ada duit? Itu lah, masa Krismas dulu tuh sampai tak ingat dunia diaorang tuh. Padan muka diaorang kan, Dear Diary kan?

Dear Diary, 
kau tau tadi aku ada buat jahat kan, Dear Diary kan? Macamana aku nak cerita ni hah, Dear Diary?

Dear Diary,
gini..... tadi, tengahari tadih, out of boredom, dan sebab ngantuk, aku melepak aje lah. Mulanya nak round-round dalam mall tapi kesian pulak Sonny sorang aje di counter. So aku jalan-jalan kat depan tu aje lah, then aku terasa nak kencing. Biasanya kat restroom, aku sesambil kencing tuh, aku check cellphone aku. Aku check YM aku yang kat cellphone, to be exact. Biasanya gitulah kalau aku masuk restroom, satu tangan pegang kote, satu tangan pegang cellphone. Aku tak pernah pun kencing kat urinal, aku kencing kat dalam cubicle. Iyalah kan, sebab senang nak cuci kote. Kadang-kadang tuh kan Dear Diary, aku selamba aje keluar dari cubicle tuh dengan tangan sibuk menggodek cellphone aku. Aku tak pernah terfikir pun yang kalau orang tengok aku, sure diaorang ingatkan aku buat benda pelik masa dalam cubicle tuh. Ambik gambar kote ker, for example. Aku tak kisah pun itu semua, sebab memang aku check YM aku. Itu aje. 

Tapi kan Dear Diary, tadi kan, aku buat something yang tak pernah-pernah aku buat seumur hidup aku. Aku hisap rokok dalam tandas! Ha Dear Diary, you heard me right, aku merokok dalam tandas tadi. Wakakakakkaka. Jahat aku kan, Dear Diary kan? 

Tak tahu lah apa pasal aku tiba-tiba nak merokok kat dalam tandas tuh. Selama ini pun masa kerja tak pernah-pernah aku merokok, tiba-tiba tadi tuh aku macam hilang akal dan pedoman agaknya. Memanglah takut jugak tadi tuh sebab cubicle tuh di sebelah deretan urinals, dan walaupun masa aku masuk tandas tuh tak ada orang tapi aku ada dengar yang bunyi tapak kaki orang yang masuk. 

Dan walaupun aku dapat sedut lima nam kali aje rokok tuh tapi aku rasa macam puas hati gitu. Puas hati sebab aku dapat buat jahat, buat benda yang selama ini tak pernah aku buat. Walaupun dalam keadaan panik, dan tangan sibuk menghalau asap yang berkepul-kepul tuh. Sampai tersengih-sengih aku sengsorang mengenangkan yang aku berjaya membuat something yang tak pernah aku fikir dan buat pun selama ini. 

Cuma satu jer aku terfikir, apa pasal baru sekarang aku terfikir nak buat jahat gitu tuh? Apa pasal masa sekolah, masa kat kolej, masa dulu-dulu, aku tak pernah terfikir nak buat jahat gitu tuh? Bukannya benda tak adventurous kan? Ker aku nih late beginner, Dear Diary?