Tuesday, October 9, 2012

26122007


Dear Diary,
pagi tadi masa kerja, aku rasa macam di awang-awangan aje. Rasa macam high gitu. Mata pun stim aje, walaupun aku rasa puas tidur semalam tuh. Mungkin sebab aku banyak ambik ubat kot. Iyalah, bukan aje Tylenol Extra Strength yang aku makan, ubat batuk pun aku minum gak semalam tuh.

Sebelum tidur aku ambik kedua-duanya, then a few hours later bila aku tersedar, kepala aku masih pening dan aku masih batuk-batuk. So aku telan another 2 bijik Tylenol, aku minum another teguks ubat batuk. Then aku bawak tidur. A few hours later aku terbangun, kepala masih pening, dan masih batuk-batuk, so I did the same thing again.

Semalam tuh adalah dalam 8 bijik ubat yang aku makan, dan setengah botol ubat batuk yang aku telan. Macam overdose gitu rasanya. Aku nih gitu lah, kalau sakit tuh, aku makan ubat banyak-banyak sebab nak kasi cepat sembuh, kononnya. 

Dear Diary, 
we were pounded again today. Cibai tul! Kitaorang tak expect hari ini akan sibuk sangat. We were wrong. Sibuk gila. Berduyun-duyun orang datang. Kampung sangat diaorang nih kan Dear Diary, macam tak ada life gitu kan? Ada ker lepas Krismas, masa-masa cuti, nak melepak kat mall. Macam tak ada tempat lain dah nak melepak. Sedih lah hidup diaorang nih kan Dear Diary? Patutnya masa-masa cuti nih lah lepak-lepak kat rumah, melawat sanak saudara. Ini tidak, berbondong-bondong diaorang datang ke mall. 

Yang lebih sakitnya, aku bertiga sama bini Sonny sama Mr Wong aje yang kerja di bahagian depan hari nih. Sonny entah ke mana hilangnya. Aku sampai tak makan tengahari, aku dah nak mengamuk aje tadi tuh. Aku tengking-tengking aje customers yang banyak cekadak, yang tanya itu ini. Malas lah aku buat muka manis, tanya itu ini, sembang-sembang. 

Sebab, aku perasan, lebih ramah aku dengan diaorang, lebih banyak tips yang penuh kat tabung tips tuh. Bukannya dapat kat aku duit tuh kan? Dan tadi pun kan Dear Diary, ada aku terfikir, buat apa aku beria-ia sangat terkejar sana terkejar sini. Aku nak buat rileks aje lah sikit, after all aku cuma kerja aje kat restoran nih kan? Buat penat badan aje kalau aku beria-ia sangat kan? Ha, mula lah aku ada perasaan gitu tuh Dear Diary. 

Dalam pukul 5 baru lah Sonny muncul, aku macam bengang jugak sebab dia buat tak kisah aje yang aku masih belum makan. Dia biarkan aje aku layan customers sorang-sorang. Entah apa lah hal dia nya aku pun tak pasti. Dah lama lepas tuh baru aku tahu yang dia kena ke Boston sebab nak hantar anak dia. Anak dia sakit, paginya Sonny ke hospital yang kat sini aje tapi Doktor suruh bawak ke hospital di Boston. Sakit apa tah, tapi semenjak dua menjak nih, anak diaorang tuh selalu menangis malam-malam. Mata dia bengkak-bengkak. 

So tadi tuh Sonny macam tak ada langsunglah di restoran, kitaorang aje yang handle semuanya. Aku rasa esok pun akan sibuk jugak kot, sampai New Year lah nampak gayanya akan sibuk nih Dear Diary.Tak apa lah, aku nak buat macamana kan?