Tuesday, October 9, 2012

28122007


Dear Diary,
malam tadi kan Dear Diary kan, aku mimpi macam-macam. Macam-macam aku mimpi. Bersiri-siri gitu. Mimpi pasal family. Mimpi pasal member-member. Mimpi pasal kawan. [Member-member dan kawan yang aku maksudkan nih Dear Diary, muka-muka yang kat blog aku ni lah. Aku tak ada member dan kawan lain dah selain diaorang, kalau kau nak tau]

Yang buat seronoknya kan Dear Diary, mimpi-mimpi tuh semuanya ok-ok belaka, walaupun mimpi-mimpi biasa aje tapi dia punya ending tuh aku suka. Semuanya happy endings belaka. Macam aku cakap tuh, bersiri-siri mimpinya. Mula tuh mimpi dengan keluarga. Then aku terjaga. Then aku tersengeh sengsorang, aku macam tertanya-tanya gitu, apalah endingnya mimpi aku tuh. Apa pasal aku tercepat sangat tersedar dari tidur, kalau tak sure sampai ke penghujung cerita mimpi aku kan? So aku tidur balik. Aku tak tahu lah Dear Diary, adakah itu aku punya imagination aje tapi mimpi aku tuh bersambung. Then aku mimpi dengan kawan-kawan pulak, gitu jugak, happy-happy aje. Dalam pukul 5 tuh aku terbangun, oooo internet connection aku terputus rupanya itu pasal aku terbermimpi gitu kot. 

See Dear Diary, my life, offline ker online ker, semuanya centered around the internet kan? 

Laaa, rupanya internet service/phone line aku kena suspended sebab aku belum bayar bill. Tersedih dan terbodoh lah aku sekejap Dear Diary sebab tak dapat nak online sebelum pergi kerja. Takat lepak dengar-dengar lagu aje lah aku tadi tuh Dear Diary. Kesian kan? Terputus dengan dunia luar. Nak online tak dapat. Nak menalipun pun tak dapat. 

Macamana pun Dear Diary, rentetan dari mimpi aku tuh, aku rasa happy aje sepanjang hari tadih. Aku pun tak tahu jugak apa yang buat aku rasa happy aje tapi itu lah hakikatnya, aku happy dan bersemangat aje tadi tuh. Walaupun harinih boleh tahan lah sibuknya. 

Dear Diary,
masa aku nak ke RadioShack untuk bayar bill aku tadih, bila aku bukak wallet, baru aku terperasan yang duit aku tinggal sikit aje dah. Itu lah, dalam seseminggu nih aku banyak jugak keluar duit. Banyak beli ubat. Sekali pergi 7-Eleven tuh dalam 30 dollars aku belanjakan untuk beli ubat. Itu yang cepat surut duit aku tuh. 

Ada benda lain jugak yang menyurutkan duit aku secara tak sedar, tapi itu nanti aku cerita dalam entry lain. Tapi tak apa lah Dear Diary, dua tiga hari lagi dapat gaji, aku dah janji dengan Sonny nak taruk duit aku kat safe deposit box dia. Ha, itu baru selamat sikit kot. 

Oklah Dear Diary, ini aje lah untuk hari ini. Aku cadangnya nak sambung entry semalam tapi lain kali lah kot. Aku nak tengok perkembangannya dulu, lagipun aku dah janji dengan dia yang aku tak nak cerita apa-apa sangat kat blog pasal semalam tuh. Iyalah kan, dia pun duduk dekat-dekat sini jugak, dan dia pun dah dua tahun lebih baca blog aku nih senyap-senyap.

Dear Diary, entah-entah Mamat yang nak jalan kaki aje dari Malaysia dulu tuh dah nak sampai US nih jugak kot? Dia nak jumpa aku jugak kan, Dear Diary? Hehehehe