Tuesday, October 9, 2012

31122007


Dear Diary,
sejak semalam snow turun tak henti-henti, dan walaupun tak lebat, by morning tadi adalah dalam 6 inches tebalnya. Dalam pukul 11 gitu barulah berhenti. Harinih tak sibuk langsung sebab snow tu lah, then mungkin sebab mall tutup awal, pukul 6 petang. Semalam tutup pukul 6, harinih pukul 6, esok pulak aku off. Alangkah indahnya hidup aku nih kan, Dera Diary kan? 

Aku tak ada apa-apa plan nak celebrate New Year nih, takat tengok kat tv aje lah karang kot, live telecast dari Times Square. Rasa terkilan jugak aku tak dapat balik kampung aku di New York City tuh untuk sama-sama turut serta. Apa boleh buat, kan? 

Entah apa pasal sesetahun dua nih aje aku rasa nak sangat sambut New Year kat Times Square. Dulu tak pernah ada perasaan gitu pun. Mungkin sebab aku tahu ini tahun-tahun terakhir aku di Amerika nih kot? Dulu masa aku di Philadelphia, lupa lah pulak tahun bila, aku ada peluang nak ke New York untuk sama-sama join diaorang. Tapi aku tak pergi. Sebab sejuk kononnya. 

Last year aku kerja malam masa New Year so memang tak ada peluang nak pergi lah kan. Tengok kat tv aje, rasa hiba, terasa sayu aje bila diaorang pasang lagu Auld Lang Syne sama New York, New York tuh kan? Meremang bulu tengkuk. 

Karang tuh tengok tv, haruslah bulu pun meremang jugak. Iyalah kan, kampung aku di New York City kan? Dan aku sekarang nih nun jauh di hujung dunia di New Hampshire. Mana lah tak akan hiba nya kan? 

Auld Lang Syne 
Should auld acquaintance be forgot 
and never brought to mind? 
Should auld acquaintance be forgot 
and days of auld lang syne? 
For auld lang syne, my dear,
for auld lang syne, 
we'll take a cup of kindness yet, 
for auld lang syne. 

Should auld acquaintance be forgot 
and never brought to mind? 
Should auld acquaintance be forgot 
and days of auld lang syne? 
And here's a hand, my trusty friend 
And gie's a hand o' thine 
We'll tak' a cup o' kindness yet 
For auld lang syne