Tuesday, October 9, 2012

24122007


Dear Diary,
it was a very long day yesterday. I made it jugaklah walau macamana pun. Cuma towards the end aje aku dah tak daya sangat dah so, lagipun mata aku dah berat sangat dah masa tuh. A few hours sebelum tuh aku minum setengah botol NightQuil yang aku suruh Theresa tolong belikan untuk aku. 

Nasib baik Sonny suruh aku balik sejam awal dari biasa, balik sama bapak dia. Aku ada beritahu dia yang malam sebelumnya aku tak tidur walau seminit pun, so dia perasan kot yang aku memang letih dan mengantuk. To make it worst, mata aku merah sebab tak tidur tu lah, then bila aku pakai contatcs, rasa macam berair aje mata aku. So terpaksa aku cabut satu contact, maknanya aku pakai contact kat sebelah mata kiri aje. Jadi blur lah penglihatan aku tapi still boleh nampak. Macam nampak tak nampak gitu lah. Nampak macam tak nampak pun iya jugak. Bukan macam tak nampak-nampak.

Macamana pun semalam tuh tak lah sesibuk the day before, lagipun Theresa sama Miguel, (part-timers) pun ada so ramai jugaklah yang kerja di bahagian depan.

Balik tuh aku terus tidur aje, tak sempat tanggal uniform pun. I did not even on kan laptop pun. Terus aje aku tidur. Aku terperasan yang ada bapak Sonny dan jugak Sonny kejutkan aku suruh mandi ker apa tah, Sonny selimutkan aku. Or was it mimpi aje, tah aku pun tak tahu. 

Sedar-sedar dah pukul 3-30 pagi, aku minum susu sikit, cuba-cuba sambung tidur tapi tak dapat lelap dah. Seseminggu nih aku batuk teruk sangat, aku pun tak tahu pasal apa. Aku hisap rokok pun sebatang dua jer sehari, sebelum dan selepas balik kerja. Theresa ada kata yang sebab aku selalu kerja di bahagian teriyaki tuh, itu pasal tekak jadi kering dan selalu batuk-batuk. Betul jugak rasanya sebab aku terperasan yang sejak aku kerja di restoran Sonny nih aje, dada aku selalu sakit. Apa yang aku perasan, masa nak bersihkan tempat masak teriyaki tuh, ada satu liquid nih yang bila disiramkan ke tempat tuh, bau dia sungguhlah mentengitkan yang sampai terasa masuk ke dalam jantung hati. Memang bahaya liquid tuh. 

Oklah Dear Diary, aku nak gi kerja dah nih. Harini mall tutup pukul 6, lega sikit rasanya. Esok Krismas tak tahu lah nak buat apa. Kitaorang cuti semuanya esok, Yopi ajak aku temankan dia ke Boston, mungkin aku pergi kot.