Tuesday, October 9, 2012

10012008


Dua tiga hari lepas, waktu tengah melangut masa kerja, seperti biasalah pikiran aku melayang jauh. Dan kebetulan aku tengah plan nak buat Forex, so secara tak langsung aku terus teringat kat this friend of mine yang dah lama terputus hubungan. Dalam setahun gitu rasanya. 

Sampaikan aku termengadu kat orang kat blog/tag yang aku macam miss, macam terkilan sebab aku dah hilang kawan yang aku sorang aje tahu, ada banyak persamaan dengan aku. Dia punya cara hidup, cara fikir, macam cara aku jugak. Aku tahu tuh, aku memang perasan tuh sebab dulu kitaorang memang selalu chat. Dan kitaorang pun ada plan besar dulu tuh. 

"Aku pun dah naik malu nak contact ko Joe", aku ingat lagi dia ada cakap gitu, last masa kitaorang bercakap kat talipun, early last year. Lepas tuh aku dah tak dengar khabar berita dari dia dah. I can understand perasaan dia tapi deep down aku kesian dengan member aku nih. Cuma aku tak berkeupayaan nak tolong dia. 

So, selama ini aku macam memendam rasa aje, yang aku hilang seorang yang aku nak jadi member baik aku. More so sebab aku kenal dia dan dia kenal aku melalui blog nih. 

Malam semalam (awal pagi kot), a few minutes lepas aku tulis entry pendek kat bawah tuh, masa aku tengah ralit-ralit buat hal aku sendiri, ada orang YM aku. Ya Allah, member aku tuh rupanya, yang dah setahun tak contact aku tuh. Yang hilang begitu saja. Aku rasa macam tak percaya aje. Tapi itulah hakikatnya, dia ada contact aku balik. Yang buat dia contact aku tuh, sebab dia ada baca entry aku pasal Forex tuh.

Sebenarnya dia lah yang perkenalkan aku dengan Forex. Aku, walaupun dah lama tahu pasal Forex tapi tak pernah terfikir pun nak tahu more detail, aku asyik lah dengan Options aku tuh kan? So memang patut sangatlah aku asyik dok teringat kat dia aje masa aku tengah fikir nak buat Forex tuh. Sebab dia nih buat Forex secara kecil-kecilan. Masa aku tulis entry tu pun ada aku nak tulis yang aku nak cuba-cuba nak buat Forex nih pun as a tribute to dia lah kononnya. 

"Apa jadi kat dia nih, pasal lama dia tak contact aku? Ke mana dia menghilang? Tak jadi kot plan-plan kitaorang dulu? Tapi, kalau tak jadi pun, tak kan lah nak senyap hilang gitu aje kan?" Semua tuh aku fikir. 

So kaedahnya, dia nih sebenarnya, menurut kata dia, almost setiap hari baca blog aku, cuma dia tak on YM aje. Laaa, mati-mati aku ingatkan dia hilang begitu aje. Sampaikan aku ada terfikir yang kalau aku balik Malaysia nanti, aku akan cari dia nih, dan aku nak teruskan plan dan janji-janji yang pernah kitaorang buat, suatu masa dulu. 

[ Pundeks sangat kan, aku betul-betul lah ingatkan dia dah tak ada di blog nih, rupanya dia dok mengendap. Nasib baik aku ada buat entry pasal Forex tuh, so dia muncul dari pemengendapan dia. Itulah susahnya member-member aku nih, nak kena jentik telor masing-masing tuh baru nak contact aku gamaknya diaorang nih]

So happy aje lah aku sembang balik semula dengan dia semalam. Dan aku macam tahu-tahu aje yang hari ini aku akan jadi lebih bersemangat masa kerja. Memang pun, macam apa yang aku cakap dulu, small things macam nih yang buat aku happy. Likewise, benda-benda kecik jugak yang buat aku sentapz. 

So..nampak gayanya aku kena selalu nyanyi lagu tema aku nih lah....

Now I know I can't lose
As long as you follow
I'm gonna win (I'm gonna win)
I'm gonna beg, steal, or borrow
Yes I can live today
If you give me tomorrow
As long as you follow

[Fleetwood Mac- As Long As You Follow]

------------------------

Hari nih paling tak busy kat restoran tuh, mungkin sebab cuaca kat luar tuh elok so ramai orang lepak-lepak kat parking kot. I was all alone petang tuh bila aku nampak ada tiga orang budak datang ke arah restoran. Satu muka Asian, dua lagi budak Mat Salleh. I've seen him a few times, budak Asian tuh, budak sekolah gayanya, dalam 17, 18 tahun gitu agaknya. Masa tuh jugak datang satu lagi customer, so aku layan lah Minah yang baru datang tuh sebab budak Asia tuh aku macam dah biasa layan dia so tak yah layan beria-ia sangatlah kan?

Dia komplen, bukan marah, dia sindir-sindir lawak aku sebab aku layan perempuan. Teruslah aku serve dia pulak. Masa dia nak bayar tuh, sebab dia guna credit card, aku settlekan yang Minah tu dulu. Dan masa aku tengah tunggu print out receipt tuh keluar dari credit card machine tuh, aku jeling-jelinglah kad kredit budak tuh. Selalu aku buat gitu sebab aku nak agak-agak card holder tuh orang bangsa apa, dari mana. Memang aku selalu buat gitu. 

Zairin A Azid tertulis kat card credit tuh. Shit, ini nama Melayu nih. Nama Melayu sesangat nih, kata aku dalam hati.