Friday, October 19, 2012

Ahad21122008


Harini aku masuk kerja lambat sejam, masuk pukul 11 pagi. David yang tanya aku semalam kalau aku nak datang kerja lewat sikit. Memang pun kalau weekends, kalau diaorang tak ada rancangan nak ke mana-mana, tak guna aku datang kerja awal-awal sebab tak buat apa pun mula-mula tuh. Sebab diaorang biasanya breakfast (kat bilik diaorang), so aku tengok tv aje lah dalam sesejam. Then barulah buat apa-apa yang patut. 

Aku setuju aje masuk kerja pukul berapa, atau balik kerja pukul berapa. Lagi sekejap kerja, lagi aku suka, walaupun duit gaji dapat sikit aje lah. Semalam dah lah kurang sejam aku kerja. Macamana pun, aku sampai awal jugak kat Forest Hills, belum pukul 10 aku dah sampai, so aku breakfast sekejap sambil baca paper kat satu bakery orang Korea nih. 

David ke gym lagi so aku sama Hal aje lah di apartment. Mulanya uruskan pasal dia nak berak, sementara tuh aku siapkan pakaian yang dia nak pakai esok untuk pergi jumpa Doktor tuh. Lepas dia berak, sebelum basuh/cuci muka dia, Hal suruh aku cukur dia. Cukur bulu kote! Sabar jer lah. Esok, dia akan ke Doktor so semua bulu-bulu kat badan dia, especially kat bahagian badan dia yang berjahit tuh (tempat taruk mesin kat dalam badan dia tuh). Selama ini aku tak pernah pun kena cukurkan bulu dia sebab mamat caregiver yang sorang lagi tuh yang buat semua tuh. Fair lah sebab mamat tuh tak kena urutkan Hal. 

Yang lawaknya, dia suruh aku cukurkan dia tuh guna pisau cukur janggut/misai dia. Nak tergelak aku, ada ker orang guna pisau cukur misai, digunakan jugak untuk cukur bulu kote? Masa mencukurkan dia tuh, sesambil dia bersandar kat toilet bowl, aku rasa nak tergelak aje. Sebab aku ingat, semalam aku dah dapat angpow dari diaorang, so harinih aku terpaksalah buat apa yang dia suruh buat. Hatta mencukur bulu kote dia sekalipun. 

The road is long
With many a winding turn
That leads us to who knows where
Who knows when

But I'm strong
Strong enough to carry him
He ain't heavy, he's my brother

So on we go
His welfare is of my concern
No burden is he to bear
We'll get there

For I know
He would not encumber me
He ain't heavy, he's my brother

[He Ain't Heavy, He's My Brother - The Hollies] 

David balik lambat pulak petang nih, aku dah lapar gila, kitaorang lunch pun dah pukul 3. Lepas tuh tengok dvd, cerita Made Of Honor (Patrick Dempsey). Diaorang suka film tuh, aku tak berapa suka sangat sebab very predictable jalan ceritanya. Cuma yang best, film tuh kisah di New York City dan jugak Scotland. Kitaorang tahu semua nama-nama tempat, Tribeca, SoHo, Chelsea etc tempat film tuh shooting. Dan yang kat Scotland tuh, banyak tipu nya. 

Ngam-ngam film tuh habis pukul 5, cepat-cepat aku buat catherter kat Hal. Nasib baiklah tak ada darah keluar, aku seram sejuk dah mula nya. 

Aku decided nak merempit jugak lah malam nih sebab semalam dah lah tak ke mana-mana. Harinih Ahad terakhir sebelum Krismas, memang ramai orang shopping, so aku nak lah jugak merasa berasak-asakan dengan orang ramai. Happening sesungguhlah, macam ulat taik orang kat mana-mana. Mulanya aku cadang nak tengok wayang tapi tengah beratur nak beli tiket, aku boleh terkeluar dari line, terus aku jalan kaki ke 34th Street (dari 43rd Street tuh). Dalam pocket aku ada lah seribu lebih, itu yang buat rasa macam tak senang duduk jer tuh kot? 

Aku ke kedai tempat aku beli sweater branded yang murah dulu tuh. Store tuh yang buat tak best nya, banyak jual imported punya barang tapi yang bersaiz besar gedebab. Saiz XXL gitu tuh, saiz S,M tak banyak pilihan, walaupun ada. Aku rembat sweater, seluar dan sepasang boots Guess. Mulanya nak rembat boots/kasut Calvin Klein tapi aku tengok banyak pulak kasut Calvin Klein tuh sedangkan boots Guess tuh ada sepasang dua aje yang aku berkenan. Dan aku fikir, baik aku rembat boots Guess tuh sebab aku boleh datang lagi lain kali, untuk rembat kasut Calvin Klein pulak. Ekekkeke, terrer dak aku membuat plan? Semuanya tuh seratus lebih aje, sikit punya murah. 

Keluar dari kedai tuh aku lalu lah pulak kat Macy's, dan aku terfikir, tak patutlah aku tak masuk ke dalam tuh kan? Paling tidak pun nak tengok-tengok aje. Iyalah kan, aku dah pun terbeli barang, sure aku dah tak teruja nak beli apa-apa. Walaupun di hati kecil aku kata, dapat rembat satu jacket sure best nih.

Terlama pulak aku kat dalam Macy's, dari satu nama ke satu nama aku pergi, mahal-mahal jacket yang aku terbekenan, semuanya dalam $500 ke $800, di luar kemampuan aku. Last-last aku terlalu untuk kali keberapa, kat Calvin Klein. Tak payah cerita panjanglah, aku rembat aje jacket yang paling murah, $186, itupun lepas ditolak 50% diskaun. 

Macam bodoh aje aku masa keluar Macy's tuh, masa jalan ke subway station kat Times Square. Menyesal lah kononnya sebab tershopping. Pelik lah aku nih, patutnya happy lah kan dapat beli pakaian best-best kan? Tapi tidak, aku siap jadi termenyesal, jadi bodoh gitu. It shows yang aku nih bukanlah orang yang suka shopping-mopping gitu, aku tershopping tuh sebab David jugak yang suruh aku belanjakan duit yang dia kasi semalam tuh. Aku nih menurut perintah aje orangnya.