Friday, October 19, 2012

Rabu24122008

Lepas pergi potong rambut, aku jalan-jalan di sekitaran rumah sewa aku nih, kat area yang ramai orang dari South America tuh. Sibuk masing-masing bershopping, aku tak teruja pun nak beli apa-apa sebab kedai-kedai kat area nih kedai-kedai biasa aje, tak ada apa yang menariknya pun untuk dijelajahi. Ada lah dalam sejam aku merayau-rayau then aku decided nak ke Manhattan. 

Pun sama, adalah dalam sejam lebih aku ke hulu ke hilir tanpa halatuju. Aku terus aje ke Forest Hills, mengeteh di bakery orang Korea sebab aku lapar sangat. Nak pergi lunch kat mana-mana, aku kan ker dah janji tak nak makan kat kedai dalam minggu ini, so terpaksa tahan lapar. Nak ke library, tutup lah pulak, so aku merayau kat area situ pulak, masuk Barnes & Noble sekejap baca magazines. 

Masa aku sampai apartment David/Hal, gelap aje, dan aku tengok, Hal tidur di bilik dia. Biasanya kalau aku masuk apartment diaorang, dia akan sedar, tapi tadi tuh tidur mati Hal tuh. Puas aku panggil-panggil, jerit-jerit nama dia, sikit pun dia tak sedar. Berdengkurnya sampai bergegar apartment. So aku melepak ajelah dalam sesetengah jam. Bila talipun berbunyi (mak dia call setiap hari dalam pukul 4-45 malam), pun dia tak sedar, so aku yang jawab call tuh, sembang-sembang sekejap dengan mak dia.



[Pemandangan dari balcony apartment David/Hal]






Pukul 5 baru aku kejutkan Hal sebab nak buat catherter. Ada kesan darah lagi kat kencing dia, trauma aku jadinya. Itupun aku masukkan tube catherter tuh punyalah slownya. Lepas tuh aku suruh dia melepak aje kat katil sampailah David balik kerja, sebab Hal nampak macam letih dan tak bermaya.

Besok aku disuruh masuk kerja pukul 11 pagi, habisnya pukul 5 malam sebab mak David (mak tiri Hal) sama anak sedara David nak datang for dinner kat apartment diaorang. Since dah tak ada apa nak dibuat, David suruh aku balik awal, sebelum 8 malam lagi aku dah blah. 

Christmas Eve, aku nak lah jugak merasa melepak-lepak on Christmas Eve, sesambil tengok orang. So aku ke Rockerfeler Center, jugak ke Times Square. Tuh dua video clips kat bawah tuh. Best rasanya tengok suasana sibuk New York City di malam-malam hari perayaan, ramai tourists aje sebenarnya.