Friday, October 19, 2012

Isnin26012009


Semalam tidur belum pukul 8 malam, pagi tadi nak bangun Subuh pun susah, walaupun aku dengar Azan kat laptop. Siap berkelubung lagi tuh, tapi dalam berkelubung tu puas "berdoa", mintak-mintak janganlah terbabas Subuh aku. Last-last Subuh gajah, pukul 7 pagi. 

Cadangnya nak ke Chinatown sebab nak tengok Pesta Tahun Baru China (tuan rumah aku ajak pergi sama dia) tapi lepas breakfast aku jadi malas lah pulak nak ke mana-mana. So terus aje lah aku sambung belajar Spanish aku, alang-alang aku tengah bersemangat gini nih. 

Sesambil dengar lagu, sesambil update blog, aku belajar Spanish. I'm so proud of myself, aku rasa kali ini aku akan berjaya, aku janji nak pandai sampai boleh baca paper. 

Tak sampai 10 minit aku masak TomYam, siap semuanya. Walaupun sepuluh minit aje masak, tapi aku rasa lah kan, TomYam aku yang paling best kat dunia. Mana tak nya, aku taruk udang, sotong, ikan, telor, semuanya, taruk bumbu dia pun banyak aje. 

Sampai kat Forest Hills pukul 3-30 petang, so melepak sambil minum kopi sementara tunggu masuk kerja. Bengang aku kat King Mongkut (Hal) tadi tuh, dua kali aku terbengang. Masalahnya kecik aje, nak panaskan soup yang diaorang beli kat Target semalam tuh. Punyalah cerewetnya dia tuh, suruh aku baca instruction kat tin soup tuh betul-betul, as if aku nih tak tahu nak panaskan soup tuh. Hidup yang senang dan simple jadi susah dibuatnya dek King Mongkut tuh. Sekali lagi tuh yang buat aku bengang, tangan aku kena Lysol, aku lap kan aje, tapi dia beria-ia suruh aku cuci tangan, lepas tuh taruk ubat. I mean, for fuck sake, Lysol tuh kan ker untuk cuci sink, apa nak beria-ia sangatnya tuh? Benda-benda kecik gitulah yang selalu buat aku bengang, yang selalu buat aku meroyan kat King Mongkut tuh. Benda kecik yang tak masuk dek akal aku, benda-benda gitu tuh. 

Esok snow akan turun lebat di sebelah malam, nih lepas update nih aku nak melepak buat revision Spanish aku lah, malas lah tidur awal sangat. Cadangnya nak buat homeworks aku, sebab aku selama ini tak pernah pun siapkan homeworks. Bila kat kelas mulalah menggelabah, Cikgu tuh tahu aku tak buat homeworks aku sebab tiap kali buat revision pasal homeworks, aku tak pernah dapat jawab. Tapi aku selamba aje, walaupun gelabah. Ada satu homework tuh, aku cadang nak cari budak Spanish tolong buatkan untuk aku, tapi lupa pulak nak bawak kertas tuh tadi tuh. 

Entahlah, sama aje entries aku sejak kebelakangan nih kan, Dear Diary? Tak ada yang menariknya dah yang aku nak tulis, tak ada cerita apa pun dah. Itulah, aku dah jarang keluar rumah dah sekarang nih, itu yang tak ada cerita tuh. Mood pun masih tak berapa baik, what with kena pindah rumah bulan depan, dan kitaorang masih belum dapat rumah sewa lagi. Dalam dua minggu akan datang, kalau belum dapat rumah sewa, aku terpaksa cari bilik lah untuk aku sorang, lantaklah kalau aku terpaksa duduk sama dengan orang Spanish, sebab aku tengok kat iklan kat tiang-tiang lampu, ada bilik untuk disewakan, tapi semuanya dalam bahasa Spanish, yang sure nya untuk orang-orang bangsa diaorang aje kot. 

Yang buat aku macam happy sikit, yang aku look forward to sikit, tak lama lagi Amazing Race sama Survivor season baru, akan mula. Itu aje yang buat aku rasa macam best jer tuh. Teruk gayanya hidup aku nih, kan Dear Diary?