Friday, October 19, 2012

Rabu07012009


Dear Diary, 

Tadi hujan lebat, sejak tengah malam. So, tak dapatlah aku pergi jogging. Lagipun, kepala aku pening sejak semalam, so aku melepak kat katil aje lah sepagian. So Dear Diary, memang tak jadi kerja langsung lah seharian tadi tuh, nak pergi buat laundry malas, nak memasak pun malas. Lauk salmon aku dah aku habiskan tadi tuh so kena lah ke pasar lagi nih nak beli barang-barang untuk dimasak. Susahnya jadi seorang suri rumah tangga nih kan Dear Diary? Ekekekekkeke

Eh Dear Diary, 

Tak payah lah aku tulis pasal kerja aku tadi, meh aku nak cerita pasal satu hal nih yang buat aku sentapz. Sentapz ketat macam yang ada orang kata tuh. 

Dear Diary, 

Kau tahu yang aku dapat adress Restoran Laut kat Union Square tuh melalui this one website pasal a group of Malaysian expatriates kat New York nih kan? Aku bukan seorang expat so aku tak lah join group tuh, yang aku tengok, adalah a few Malaysians (selebihnya kuncu-kuncu diaorang, admirers, macam yang diaorang declarekan kat website group tuh) The only Malay, yang ketua group tuh, budak perempuan, M**ina Moham*d nama dia. So memang sah lah Melayu, kan? Yang lain tuh semuanya Cina dan bangsa lain, kawan-kawan diaorang. 

Aku tahu yang malam nih diaorang nak buat dinner gathering kat Laut Restaurant tuh, pukul 7-30 malam. Since aku kerja sampai 8-30 malam dan hanya boleh sampai ke restoran tuh after 9 pm, so tak adalah aku confirmkan yang aku nak join diaorang.

Tapi kan Dear Diary, aku ada lah niat nak pergi join diaorang, walaupun jumpa sekejap aje. Iyalah kan, diaorang tuh Malaysians, 7 orang semuanya yang nak datang tuh.Mulanya aku nak mintak balik kerja awal sikit tapi David/Hal ada guest pulak malam nih, dan dinner yang diaorang order, lambat pulak sampainya. Dah dekat pukul 8 baru diaorang mula dinner, dan by the time aku siapkan Hal untuk dia tidur, dah 8-35 malam. On the way ke subway station, aku talipun Restoran Laut tuh sebab nak mengkhabarkan keberangkatan aku, kalau-kalau diaorang masih di restoran by the time aku sampai. 

Bila aku sampai aje, aku tengok restoran tuh penuh dengan orang, tapi tak lah susah nak cam diaorang sebab aku dah tengok gambar-gambar diaorang kat website group tuh. 

"You must be M**ina", aku kata gitu lepas perkenalkan diri aku, "and that must be the husband", aku tunjuk kat balak sebelah dia, yang gayanya either Arab atau Pakistan".

"No, this is my boyfriend.....", kata M**ina, sambil pegang bahu balak tuh. Then diaorang terus sambung bersembang, since diaorang dah nak blah, aku tak join lah meja diaorang, tapi aku tetap berdiri kat situ sebab nak sembang-sembang. Tapi, diaorang terus aje sembang-sembang sesama diaorang, sampaikan aku dah nak termalu sendiri sebab tercegat kat situ. Tapi tak lah sempat aku termalu sebab aku kata kat waiter tuh (yang dari jauh lagi dah tegur aku sebab masih ingat kat aku yang datang makan kat situ minggu lepas) yang "I'll sit there, right there at the corner".

Tak ada lah aku perhatikan sangat diaorang masa aku order makanan, masa aku tunggu makanan aku sampai, iyalah kan Dear Diary, nanti nampak sangat macam aku yang terhegeh-hegeh nak bersembang dengan diaorang. Kalau diaorang nak tegur-tegur aku, sure diaorang datang ke meja aku kan? Or at least tegur dari meja diaorang yang cuma selang satu meja dari meja aku. Tapi, aku tak sedar pun, tengok-tengok diaorang terus aje blah gitu. 

Dear Diary,

aku rasa macam sentapz aje masa tuh. Dan aku fikir, diaorang nih apa pasal tak macam aku? Aku punya lah excitednya bila dapat jumpa Malaysians, tapi diaorang selamba aje, tak ada pun seghairah aku. Ker sebab aku punya penampilan tak bagus ker Dear Diary? Tak jugak, I was on my best penampilan. Aku pakai Calvin Klein punya overcoat, scarf aku match dengan kaler overcoat aku, sweater pulak tuh, extra fine merino wool punya sweater yang MamatGQ kasi dulu tuh, then pakai white Polo shirt. Underwear Calvin Klein lagi tuh. Pakai jeans, Guess boots lagi. Tak ker dikategorikan sebagai hebat tuh? Sekelas diaorang jugak pemakaian aku tuh. 

Ker sebab aku Melayu kot, Dear Diary? Tah, aku pun tak tahu tapi aku asyik dok fikir, apa pasal diaorang tak fikir macam aku? Kalau lah aku jadi diaorang, sure aku akan tegur, kalau tak sembang-sembang pun, dengan mana-mana Malaysian yang aku jumpa. 

Last-last Dear Diary, aku bersembang sama dengan pekerja restoran tu aje lah, dua Cina dan satu Indon tuh. Best jugak makanan yang aku order, lauk sotong campur bendi, telur, masak belacan.