Friday, October 19, 2012

SabtuAhad310101022009



Sabtu 

Penangan minum ubat batuk batuk sebelum tidur semalam, I had prblem waking up pagi tadi. Itu yang tak mandi tuh, tak sampai 5 minit, aku dah on the train. Itupun aku dah plan, kalau terlambat sampai, aku nak tipu, nak kata yang train lambat. Tapi, awal jugak sampai, sempat breakfast lagi tuh kat bakery Korea tuh, sesambil baca paper, sesambil dengar Spanish lessons via cellphone aku.

Best, sepanjang perjalanan aku asyik dok ulang-ulang kan lessons, ayat-syat kat lessons tuh kuat-kuat, orang tak perasan sebab aku selindung kan mulut aku dengan kolar jacket aku. Macam orang gila aje cakap Spanish sorang-sorang, ekekekkee. 

Frust King Mongkut sebab David tak nak ke mana-mana harinih (sebab dia letih, semalam dia dah keluar sama kawan dia), so melepak kat apartment aje lah kitaorang. David adalah keluar ke kedai, beli persiapan sebab malam nanti kawan diaorang nak datang. Aku dah agak ah yang David tak nak keluar harinih tapi King Mongkut tuh degil. Semalam, masa aku tengah urut dia, masa tu lah dia sibuk suruh aku keluarkan pakaian yang dia nak pakai untuk keluar merempit harinih. Pelik dan bengang, terus aku tanya dia, apa pasal beritahu aku masa tuh sedangkan kitaorang banyak masa lagi. "Why is your life so difficult, Hal? Go back to sleep!", aku kata gitu kat dia. Terus dia senyap. Mintak-mintak masuk lah kat akal dia yang bengap tuh.

Bila David keluar, mula lah King Mongkut tuh naik tocang, nak diurut, so dalam sejam lebih aku kena mengurut dia. Ada jugak dia suruh aku berhenti, kalau letih, tapi aku teruskan jugak, sampailah David balik. 

Lepas lunch kitaorang tengok dvd filem Forgetting Sarah Marshall. Sabar jer lah diaorang nih, taste diaorang tah apa-apa, filem gitu pun nak tengok. Tertidur diaorang sekejap masa film tuh main, aku apa tah lagi lah kan, puas menghadang muka aku dari diaorang nampak, sebab aku tersengguk-sengguk tidur. Memang filem bodoh pun, diaorang sendiri mengaku yang tak best film tuh, aku apa tah lagi lah kan? Pelik aku, apa pasal lah diaorang suka sewa flm bodoh-bodoh? Berlambak lagi films yang bagus dan best, film serious, tapi film kokak jugak yang diaorang nak tengok. 

Cadangnya nak mintak balik awal sikit tapi by 5 pm belum dibuat catherter kat Hal, then nak siapkan dia pasal nak tungu kawan diaorang datang. Sebelum aku blah, David kasi aku scarf yang dia nak buang, mahal dan lawa scarf tuh, terus aku pakai ajelah walaupun aku dah ada scarf lain. Kat luar sejuk so aku balut leher aku betul-betul, terjadi lawa dan skema pulak aku bila pakai scarf style orang tua tuh ekekekeke

Macam Sabtu lepas jugak, aku tak ke mana-mana malam nih, dan aku pun tidur awal sebab tak ada apa nak buat. Nak belajar Spanish beria-ia pun malas jadi nya. 

Ahad 

Macam semalam jugak, harinih aku sampai Forest Hills pun masih sempat untuk breakfast. David tanya aku ke mana nak pergi sebab dia tak ada idea kat mana nak keluar, bosan jugak pergi mall aje kerja nya. King Mongkut nak sangat keluar. Aku kata aku tak kisah kalau tak ke mana-mana pun, walaupun dalam hati aku dah start memikirkan yang apa lah nak aku buat kalau kitaorang tak ke mana-mana the whole day, sebab semua kerja lain (vacuuming etc) dah aku buat semalam. 

So aku kasi idea, pergi tengok wayang kat Forest Hills nih aje lah. Diaorang setuju, King Mongkut lah yang paling happy nya. Masalahnya pulak, nak tengok filem apa? David tahu yang aku tak nak tengok Mall Cop, filem bodoh yang diaorang nak sangat tengok tuh. Tersuka jugak aku bila David kata nak tengok New In Town (Renee Zelweger, Harry Connick Jr), tapi lepas tuh dia kata nak tengok Gran Torino (Clint Eastwood) lah pulak. So dia suruh King Mongkut yang decide. Since wayang mula pukul 12-30 pm dan masa tuh baru 10-30 am, David kata dia nak keluar sekejap sementara aku siapkan King Mongkut. 

Kitaorang dah siap bersiap, dah siap sedia tunggu David balik, tapi dia tak muncul-muncul jugak. Sampailah pukul 1 lebih, rupanya kereta dia buat hal. So kansellah hasrat nak pergi tengok wayang. Moncong aje King Mongkut, lepas tuh bila dia membebel aje, kena lah sedas dua dari David. Aku senyapkan aje lah tapi dalam hati aku bukan main happy lagi tengok diaorang kelahi adik beradik. 

So lepas lunch kitaorang tengok pay-per-view movie, film Cina, Robin Be Good kalau tak salah aku judulnya. Another stupid movie, filem Jackie Chan. Sekali lagi aku tak faham, apa pasal diaorang nih suka sangat filem Cina yang bodoh tuh? Kelas sangat ker aku nih hah? Ekekekkeke Tapi, seriously, call me whatever you want, tapi aku pandang rendah sangat orang yang suka tengok filem-filem Cina yang bodoh tuh. Lagi rendah aku pandang kalau filem tuh orang kata best. 

Aku turun kat 34th Street masa balik kerja, tak tahu nak pergi ke mana, cuaca pun ok jugak tak sejuk tapi aku tak ada arah tuju. Aku jalan aje lah, cadangnya nak ke Asiana Restaurant kat 1st Avenue tapi aku patah balik sebab macam tak best aje area tuh, tak happening gitu. 

So merayaplah aku sampai ke Times Square. Lengang aje kat situ, jalan pun laju aje tak payah nak bersesak-sesak dengan orang ramai. Malam SuperBowl rupanya, itu pasal tak ramai orang. Tak sampai sejam merempit, aku dah jadi bosan so decided nak balik aje lah. Singgah kejap kat Chinatown dekat area rumah sewa aku tuh, beli ayam kat kedai Turki. Sementelah aku kat situ, aku belilah benda-benda lain untuk minggu depan, beli ikan, udang, sotong, terung, kacang hijau, ikan bilis. 

Lega bila malam nih aku macam organized sikit jadinya, sementara masak rendang (yang teramatlah sedapnya tuh sebab aku taruk 2 packet bumbu rendang Indo ) sempat aku update blog. Dah siap makan, Sembahyang, aku mengdownload Spanish lessons lagi, sampai dekat pukul 3 baru aku tidur.