Friday, October 19, 2012

Rabu17122008


Terjauh pulak aku berjalan hari nih sebelum pergi kerja. Aku nak ke Upper West Side kat 72nd Street, nak ke Penang Restaurant sebab dah lama tak ke sana, dah dekat dua bulan kot? So aku naik D train (express) yang aku ingat, lepas berhenti kat Columbus Circle, akan berhenti kat next station.

Rupanya tidak, terus aje train tuh, sampai ke 125th Street. Kat Harlem. Aku turun jugaklah dan sempatlah jugak aku merayau at kawasan yang dipenuhi gagak di rimba tuh. Menyeriaukan lah, so aku terus patah balik, tak jadi lah akhirnya ke restoran tuh. Aku singgah kat Lincoln Plaza, then masuk Central Park sekejap. Tak tahu nak ke mana dah akhirnya aku masuk Time Warner Building, kat shopping area kat concourse, Shops @ Columbus Circle nama kawasan tuh.

Bukan tempat aku lah, kawasan orang kaya-kaya aje kat situ tuh, so aku tingkat atas tengok expo barang-barang Samsung. Alaaaaa, apa pasal aku tercepat sangat beli Instinct (Samsung punya brand) sebab akan datang banyak lagi talipun canggih hasil perbuatan Samsung yang akan keluar. Tapi tak apa lah, aku macam ada terberkenan sikit kat laptop kecik yang rasanya macam tak lama aje lagi akan dipasarkan.

[Kat kawasan Columbus Circle/Lincoln Square, depan Central Park]


[Bangunan Time Warner]

Gambar-gambar dalam Shops @ Columbus. Click to enlarge, kalau nak tengok anu diaorang ekekekeke



[Columbus Circle dari dalam Time Warner Building]

Aku lunch kat Pinang Restaurant kat Forest Hills akhirnya, makan Mee Goreng India. Sempat jugak melepak kat internet cafe sejam, apa lah aku nih, aku bukan buat apa sangat pun. Lagipun, kan ker aku boleh online guna cellphone aku, apa pasalnya nak ke internet cafe kan? Itulah, screen cellphone aku tuh cenonet, aku nih kan ker jenis yang tak tahan sabar?

David balik lewat lagi harinih, bila balik kerja tuh mula lah naik angin aje dia kat Hal sebab asyik nak mengekor dia aje. Aku, kalau David marahkan abang dia tuh, aku buat tak tahu aje, buat tak kisah gitu. Selama aku kerja kan, Hal tak pernah marah atau bengang kat David. Secara terang-terangan lah maksud aku. Takut sangat dia kat adik dia tuh. Lagipun, memang dia nih sedar yang dia lah punca yang selalu buat David naik angin.

Punca aku naik angin pun sama. He's such a character lah Hal nih, aku wonder yang mungkin sebab dia cacat, dan dah berpuluhan tahun terbelenggu kat wheel chair, itu yang sebab dia jadi gitu tuh.

Tak apalah, he doesn't matter enough to upset me.