Friday, October 19, 2012

Selasa23122008


Tak sempat nak pergi potong rambut harinih sebab sibuk buat laundry, hantar jacket kat dry cleaner, then pergi alter sikit seluar yang aku beli ituhari.

Then keluar awal jugak sebab nak tengok wayang, Seven Pounds. Aku kena tengok jugak harinih sebab minggu nih banyak films baru yang nak mula main, nanti tak sempat pulak nak tengok. Minggu depan pun ada satu dua films yang aku nak tengok. So aku ke Times Square, ke AMC Cinema, tengok show pukul 1.

Walaupun review film tuh tak berapa bagus tapi aku suka jugak jalan ceritanya. Cuma aku tak berapa enjoy film tuh pasal aku dah tahu details, no thanks to spoiler yang aku baca kat internet.


Masa aku    sampai kat apartment David/Hal, aku tengok Hal dah di atas katil. Rupanya     dia kena infection, dan he spent the entire day kat dalam bilik air, berak.     Puas aku membersihkan tandas sebab kesan taik kering merata-rata, berkeping-keping. 


Then aku tolong lipatkan pakaian David yang baru siap dilaundrykan oleh mamat caregiver yang kerja pagi tuh. Nak tergelak aku sebab aku tengok, pakaian dalam dia semuanya dah teruk sangat. Underwearsnya koyak rabak, t-shirts nya cokelat, kalau kat bahagian ketiaknya, menggelikan, sebab hitam, kuning aje kalernya. Pelik aku, diaorang nih, gini rupanya. Pakaian dalam diaorang tak kisah sangat, tapi kalau pakaian luar, baju dan seluar, semuanya mahal-mahal, elok-elok dan dijaga rapi. Tapi, pakaian dalam diaorang tak kisah sangat. 

Then masa aku nak urut Hal, masa nak balikkan badan dia, aku tengok dia tak bermaya langsung. Mulut dia pun, masa bercakap, yang aku tak faham buah butirnya sebab dia macam tak ada tenaga nak cakap, berbuih-buih. Panik jugak aku sebab azab sangat gayanya Hal tuh. So aku urut dia perlahan-lahan, dan bila aku suruh dia lepak aje berihat di katil (bila dah siap urut dan buat catherter), tapi dia kasi signal kat aku yang dia nak aku angkat dia ke scooter (sebab David dah nak balik kerja), aku jadi serba salah. Sebab itulah, dia tak ada tenaga langsung, dan kalau aku angkat dia ke scooter, sure dia akan jatuh. 

Memang betul pun, bila aku angkat dia, terus aje badan dia menggelungsur. Aku papah dia pun sama, bila aku nak dudukkan dia kat scooter, dia terus aje menggelungsur. Tercungap-cungap aku mengangkat dia, then aku terus pasang belt. Punyalah siksanya. Nak pegang handle scooter pun dia tak berdaya, so akulah yang memanouvrekan scooter dia tuh. 

Bila David balik kerja, barulah lega aku sebab David yang tolong aku angkatkan Hal ke katil, suruh dia berihat aje. 

Balik kerja, aku turun kat Times Square, saja jer lah nak jalan-jalan sebab kebetulan cuaca pun baik, tak sejuk pun sangat. Jalan-jalan kat area tuh di malam-malam terakhir sebelum Krismas, sambil dengar Quran-mp3 yang aku uploadkan ke cellphone aku. Sejak aku masukkan 30 juzuk tuh ke Instinct aku, aku dah tak dengar lagu-lagu dah. So sekarang nih, masa kat dalam train, masa merempit, aku dengar Quran aje lah kerjanya.