Tuesday, October 16, 2012

Ahad28092008


Lena aku tidur semalam sebab lepas Isyak/Tarawikh aku dah tak online dah, dalam pukul 10 gitu aku dah tidur, kepala pening sebenarnya, so aku makan NightQuils sama TylenolPM. Ok tak, sahur takat makan ubat aje? Ekekekke. 

Fresh aje bila aku bangun pagi. Sampai Forest Hills dalam pukul 8-30 pagi so aku melepak kat Secret Garden aku sambil baca paper, sebelum masuk kerja pukul 10 pagi. Hal nak berak lagi sekali so aku terpaksa settlekan masalah dia dulu, buat kerja sambil merengus sebab aku tahu, bukannya ada taik keluar sebab dia dah berak semalam tuh. Dia saja jer suruh aku dudukkan dia kat throne sebab biasanya lepas tuh, aku terpaksa siapkan dia berpakaian, dia akan ambik kesempatan tuh suruh aku urut dia barang sesetengah jam. Weekends biasanya aku akan terpaksa urut dia dua kali. 

David keluar pergi kedai. Sementara Hal meneran berak, aku buat kerja apa yang patut, mengvacuum, bersihkan dapur etc. Bila David balik baru lah kitaorang concentrate mengemaskan dapur, sebab diaorang nih paranoid sangat, so far dah lima ekor anak lipas yang diaorang jumpa. Aku wonder, dari mana lah lipas-lipas tuh datang. Ekekekekek

Balik kerja aku singgah Jackson Heights sekejap sebab nak beli ikan, kesian aku menengoknya ikan aku tak ada kawan. So aku beli 4 ekor ikan, yang aku tak tahu apa nama nya, pakai tunjuk aje. Beli dua ekor yang harganya $15, 25 dan yang paling mahal $49. So ikan aku tuh akan dapat 4 ekor kawan baru, ikan-ikan kelas atasan, yang mahal. 

Hujan turun lebat masa aku sampai kat rumah, so aku tak pergi tarawikh. Jahat setan kat diri aku nih, ada ker dia kata, "tak yah pergi lah Tarawikh, hujan lebat kat luar nun. Ko bolehlah tengok Amazing Race yang bau mula season baru".

Pukul 10 lebih, bila hujan dah berhenti, aku ke Redang Island restaurant, makan roti canai, dan tapau Mee Goreng India. Aku tidur awal jugak sebab esok banyak kerja kena settlekan, iyalah, Raya dah dekat, nak potong rambut, nak buat laundry etc.