Tuesday, October 16, 2012

Khamis09102008


Berjaya jugak akhirnya aku ke Pejabat Pos untuk mengirim barang kat kawan, Ketua Peminat Cawangan Setiawangsa. Dua kotak. Cadangnya nak kirim 3 kotak tapi tak penuh pulak kotak yang satu lagi tuh sebab banyak t-shirts yang ada kesan taik lipas, kena basuh lah dulu, ekekekkekeke. So hopefully dalam masa sesepuluh hari, dapatlah diaorang terima bingkisan aku tuh.  

Aku ada appointment nak buat acupuncture treatment hari nih kan? Tapi aku macam malas lah pulak nak pergi, buat buang duit aje rasanya sebab minggu lepas dah buat, tak rasa apa-apa pun. So, balik rumah lepas breakfast kat cafe Mexican tuh, aku tidur aje lah. Then dalam sebelas lebih gitu, ada orang call, rupanya Doktor Cina tuh, suruh datang pasal aku dah janji nak datang buat treatment. Terpaksalah pergi ke klinik tuh, aku nih tak reti nak menipu, walaupun aku fikir, kalau aku tahu lah yang talipun tuh Doktor Cina tuh, mampos aku nak jawab phone. Tapi itulah, aku terjawab pulak phone tadi tuh, dalam kelam kabut gitu, tak terreti pulak nak menipu. 

Macam minggu lepas jugak yang dibuat, di bahagian depan badan aku, 17 jarum semuanya, 3 kat kepala, 4 kat keliling pusat, 2 kat tangan, dan selebihnya kat kaki. Aku ingatkan lepas dibuat di bahagian depan, dibuat pulak di bahagian belakang sebab ituhari dah janji nak buat the whole body. Tapi, Doktor tuh terus aje mintak duit, then bila dia tanya bila lagi nak datang, aku kata lah yang aku tak nak datang dah sebab dia tak treat aku macam yang dijanjikan minggu lepas tuh. Dia kata, mana boleh buat depan belakang, so aku katalah yang aku biasa aje buat depan dan belakang, seluruh badan, masa buat treatment dengan Doktor kat Philadelphia dulu tuh. Pandailah dia menipu aku, kata yang tak bagus kalau buat seluruh badan, aku terus blah aje lah, agaknya terkilan Doktor tuh sebab aku tak puas hati. 

Aku ke Pinang Restaurant kat Forest Hills (Queens Boulevard/75th Street), lama jugak lepak kat situ sebab banyak masa. Sembang-sembang dengan waiter yang sorang tuh, sebab tokay nya tak ada, dia keluar buat acupuncture treatment jugak. 

Hari nih Yom Kippur, kat Secret Garden aku tuh penuh dengan Jews yang baru keluar dari temple-temple yang banyak kat situ. Penuh sesak orang, berpuluh ribu gamaknya. 

Aku terus aje lah ke apartment David/Hal, nasib baik lah janji nak ke apartment nenek diaorang pukul 6 so tak ada lah tergesa-gesa sangat nak siapkan Hal. David off hari nih rupanya. Bestnya jadi dia, off aje memanjang, for the last few months dia cuma kerja 4 hari seminggu sebab setiap minggu dia ambik satu hari off. Kadang tuh sampai dua hari off. Kali ini lama jugak dia cuti sebab Isnin nanti public holiday, Columbus Day.

Tak ramai yang datang dinner hari nih, dalam 12 orang aje. Itupun masing-masing lambat datang sebab semuanya puasa. Ada dalam sejam aje aku sama Hal kat apartment tuh sebab nak balik awal, Hal nak tengok Ugly Betty. Itu yang buat tergopoh-gapah tuh, itu yang buat aku merengus aje sebab Hal tuh, dia kalau dah tergesa-gesa, banyaklah taik palat dia yang dia suruh aku jilat. Dasar cibai sangat!

Sherink talipun malam-malam buta, aku jawab macam tak bersemangat aje, sebab aku tengah tidur masa tuh. Tidur awal sikit sebab esok kerja kat apartment MamatGQ. Apasal weekend cepat sangat datangnya Dear Diary? Kau tau aku tak suka weekends, kan?