Tuesday, October 16, 2012

Rabu08102008


Aku off hari ni nih. 

Tak buat apa pun pagi-pagi tadi sebab semalam aku tidur lewat, tah apa-apa aku buat online, pukul 3 lebih baru aku tidur. So tadi lepas Subuh (best sekarang nih sebab pukul 7 pun belum habis waktu) aku tidur semula, sedar-sedar ada orang ketuk bilik. Pukul 11 lebih dah. Rupanya Lily, tuan rumah aku, ada bungkusan katanya, bila aku tengok kotak tuh, tersenyum lebar aku dibuatnay. Kiriman dari peminat tegar di London.

Semakin hari semakin banyak kuih dan barang-barang yang aku dapat, best jadi orang terkenal yang humble macam aku nih kan, berebut orang nak hantar aku barang walaupun aku tak mintak. Dan aku selalu jual mahal.

Lepas Zohor baru aku keluar, rasa macam lega gitu sebab tak payah nak pergi kerja. Rasa macam lapang otak, fikiran, rileks aje aku. Aku terus ke Quad Cinema kat 5th Ave/14th Street, tengok this documentary film, tajuk dia Allah Made Me Funny. I reserve my comments. 

  

Lepas tuh aku jalan ajelah, jauh aku berjalan kali ini, dari 14th Street tuh menyusur ke Chelsea, lepak sekejap then jalan lagi sampai kat Herald Square (34th Street). Sambung lagi jalan sampailah ke area Times Square (42nd Street), then lalu kat Fifth Avenue/Rockerfeller Center, terus sambung sampai ke 59th Street/Lexington Avenue, penyudahnya kat tepi Central Park. Melepak kat pintu masuk park tuh, kat Columbus Circle. 

Aku dinner kat Penang, kat 72nd Street, aku tahu memang membazir sangat kalau makan kat situ sebab mahal (dan aku selalu terkasi tips $5, sebab staff kat situ semuanya Mat Salleh, lagipun situ memang kawasan orang kaya) dan makanannya taklah sesedap mana, tapi aku tetap nak ke situ jugak, at least sekali sebulan.