Tuesday, October 16, 2012

Isnin06102008


Lepas Subuh aku dah tak tidur dah tadi sebab aku terus bersiap-siap nak ke Pejabat Pos, nak ambik parcel yang aku tak tahu sapa pengirimnya tuh. Parcel tuh tak penting sangat, the thought that counts. 

Tak pernah-pernah aku seexcited gitu tuh selama ini, siap tunggu sebelum Pejabat Pos bukak. Sementara tuh aku mintak jugak kotak-kotak untuk hantar t-shirts, dah lama sangat dah janjinya nak hantar t-shirts yang berlambak kat bawah katil aku tuh, tak pernah lah aku nak ambik inisiatif nak hantar. Tapi, sebab orang hantar aku barang, so aku kena lah hantar, after all aku yang janji dengan diaorang kan? Banyak janji-janji manis aku dengan orang sebenarnya, bertaburan di sana sini.

Tak sabar nak balik ke rumah rasanya, kalau boleh nak bukak kat tengah jalan aje parcel tuh, tapi itulah, diselotape sampai berapa lapis agaknya, aku korek-korek guna kunci pun tak terbukak kotak tuh. Kat rumah, bila dah bukak kotak tuh, terus aku makan ajelah, aku tak pandang sangat pun kuih-kuih lain yang ada 5 macam tuh, aku dok bedal dodol, ekekekek, sekali jalan aje, habis dodol tuh sebatang. Then aku tengok, ada packet Raya, ada duit hantaran $2. Dua ringgit jer? Ekekekekek

Lepas tuh aku terus aje lah memilih t-shirts yang nak dihantar, alaaaa, sebab lama sangat terperap bawah katil, ada a few helais yang ada telor lipas. Dapatlah dua kotak semuanya, hoepfully Wednesday nanti aku dapat pos kan sebab esok aku tak dapat ke Pejabat Pos, esok kerja kat apartment MamatGQ sebelah pagi nya. 

Kenyang sangat makan dodol agaknya, aku tertidur sekejap. Lepas Zohor terus aku ke Forest Hills, tak lunch pun sebab masih kenyang, sebu perut aku kena dodol tuh sebatang. Aku melepak kat Secret Garden tuh tapi tak lama sebab sejuk, terus aje aku masuk library. 

Balik kerja, aku singgah kat 57th Street, tah apa pasal pulak aku tersinggah, jarang aku buat begitu. Biasanya, balik kerja aje aku terus ke rumah tapi sebab macam dah lama tak merayap-rayap kat tengah New York memalam, itu yang aku decided nak jalan-jalan tuh.