Tuesday, October 16, 2012

Sabtu04102008


Aku pergi awal ke Forest Hills harinih, pukul 7-30 aku dah bertolak. Breakfast sambil baca paper kat Secret Garden tuh dalam sejam lebih. Then aku ke Sprints store sekejap nak bayar bill talipun/internet. Sempat tertanya cashier tuh, mana yang lebih elok, Blackberry atau Instinct, sedangkan aku tahu, Instinct jauh lah lebih bagus, IPhone pun kalah. Boleh tengok tv lagi kat phone tuh. 

Resah jer aku lepas tuh, aku macam dapat tahu yang aku akan terbeli Instinct phone tuh dalam masa terdekat nih. Mintak-mintak jangan lah sebab aku banyak plan lain nih. Kadang tuh rasa menyesal jugak yang aku decide tak nak pergi konsert Madonna nanti tapi, duit habis jugak beli benda-benda lain. Semalam aku hampir terbeli tiket konsert tuh sebab aku ada baca satu iklan kat craigslist nih, ada satu awek tuh nak jual tiket sebab dia baru putus dengan boyfriend dia, so dia ada extra ticket. Kalau aku beli, bolehlah aku temankan awek tuh kan? Kesian dia, baru lepas putus cinta, sure sedih dia, dan kalau tiket tuh tak laku, tak ker membazir namanya? 

Tapi, aku berjaya menahan diri aku dari terbeli tiket tuh, tengoklah, ada seminggu lebih sikit aje lagi nih untuk aku cuba menahan diri dan nafsu dari terbeli tiket konsert tuh. Yang aku hari-hari dok sekodeng kat craigslist tuh apa ke jadahnya? Aku cadang nak pergi tengok Broadway show yang baru bukak nih, best review pasal show tuh, tengoklah macamana nanti. Tak mahal tiketnya kot, dalam seratus lebih aje. Aku dah biasa beli tiket concert yang beratus-ratus kan, so kalau seseratus lebih tuh, tak terasa sangatlah. 

David keluar harinih sebab dia nak jumpa member, aku sama Hal pulak nak ke kedai repair scooter Hal tuh. Pukul 11 van orang cacat datang jemput kitaorang, tak jauh tempatnya, kat St John University, Long Island. 

Ada lah dua jam kitaorang kat situ, aku melepak kat depan aje sampai tertidur. Menyampah aku dengan Hal tuh, semuanya nak dipilih, nak dicheck, beli nya tak nak. Memang tak habis-habis nak menyusahkan orang dia tuh. 

Habis kerja aku ke Pinang restaurant, dah sebulan aku tak ke sana. Tokay tuh tanya apa pasal aku lama tak datang, then aku beritahu dia yang bulan Puasa aku susah sikit nak datang. Makan roti canai, then tapau mee kari seafood. 

On the way balik, singgah kejap kat kedai tempat aku beli ikan dulu tuh, kat Jackson Heights, nak beli oxygen stone. Since aku ada tapau makanan, so tak merempit ke mana-mana dah lah lepas tuh walaupun aku mulanya cadang nak ke Columbus Circle, nak tengok wayang.

Dapat email pasal dinner yang aku nak pergi minggu depan nih. Dinner tuh ditunda ke hari Rabu, so far ada 4 orang aje yang nak pergi, Melayu yang organizekannya, dua lagi yang nak datang tuh, Mat Salleh. Aku orang keempat gayanya, nak pergi jugaklah sebab dah janji ituhari.