Tuesday, October 16, 2012

Sabtu30082008


Pukul 9 aku dah sampai Forest Hills hari nih, walaupun masuk kerja pukul 10 pagi. Itupun aku naik local train yang berhenti-henti tuh. Weekends memang aku selalu keluar awal. Kalau dulu biasanya aku breakfast dulu kat luar tapi sekarang nih dah tak pernah dah aku buat gitu. Aku siap-siap makan kat rumah dulu. 

So aku melepak kat park aje lah dalam sejam tuh, baru lepas hujan so tak ada orang pun kat park yang biasanya kalau time-time gitu dah penuh dengan orang tua-tua yang tak ada kerja lain tuh. 

David nak keluar ke Manhattan, nak pergi tengok wayang Year Of The Fish kat Angelika Cinema kat SoHo. David nih kadang tuh citarasa dia sama dengan citarasa aku, suka tengok small-budget indie films. Dia tak suka sangat studio films. Cuma yang bezanya, dia nih suka cerita Cina, cerita Korea, cerita-cerita dari Asia. Film Rush Hour 3 tuh dah berpuluh kali dia tengok, sampaikan aku naik bosan. 

Best lah jugak David tak ada seharian di apartment, aku kalau dia ada masa weekend, aku macam kekok sikit sebab tak berapa bebas gitu. Kalau dia tak ada, aku lah raja nya, Hal tak boleh banyak songeh sangat. 

Biasalah dengan Hal nih, dia nak melepak aje, nak suruh aku urut aje kasi dia tidur. Semalam, masa nak usung dia ke katil, David terperasan yang kaki dan bontot Hal tuh macam nipis/leper sebelah. Mana tak nya, dia duduk kat wheel chair tuh menyenget, so jadi macam pepeh lah bontot dia tuh. Jugak kaki kanan. So dia suruh aku banyak kan urut dia bahagian kaki kanan, dan jugak di kepak bontot kanan dia tuh. Sabar jer lah kan, nak suruh aku urut bontot dia biar jadi macam bontot J Lo ker? 

Lepas lunch (kitaorang makan tuna sama egg sandwich) kitaorang tengok tv, since tak ada filem best, kitaorang tengok aje lah film Priscilla, Queen Of The Desert. Kalau ikutkan tajuk memang ingatkan filem dahsyat, filem lawan-lawan, filem yang bukan my cup of tea. Tapi rupanya filem tuh pasal 3 orang drag queens yang menggembara ke northern part of Australia, ke Alice Spring. Best jugak jalan cerita film tuh walaupun getik menengoknya geng-geng drag queens nih. 

Tapi biasalah dengan Hal nih, bila aku tengah ralit tengok tv, dia suruh aku pindahkan dia ke katil sebab nak buat catheter lah, nak urut lah, dan nak siapkan dia sebelum aku habis kerja. Merungut lah aku kan, orang tengah sedap-sedap tengok tv disuruh buat kerja. Banyak cantik! Ekekekekeke 

So sesambil urut dia (dia terus tertidur), aku pasang tv, lantaklah, aku nak tengok jugak tv sambil buat kerja tuh. Aku habiskan tengok film tuh, dan lepas tuh ada lagi satu filem Australia nih yang Russle Crowe berlakun, apa tah judul dia sebab aku tak sempat nak tengok, Hal suruh siapkan dia sebab David dah nak balik. Geram aku jadinya sebab dalam film tuh ada satu lagu yang aku suka, lagu Crowded House, "Better be Home Soon". 

Somewhere deep inside
Something's got a hold on you
And it's pushing me aside
See it stretch on forever

I know I'm right
For the first time in my life
That's why I tell you
You'd better be home soon

Stripping back the coats
Of lies and deception
Back to nothingness
Like a week in the desert

I know I'm right
For the first time in my life
That's why I tell you
You'd better be home soon

So don't say no, don't say nothing's wrong
Cos when you get back home maybe I'll be gone oh oh....ohhhh

It would cause me pain
If we were to end it
But I could start again
You can depend on it

I know I'm right
For the first time in my life
That's why I tell you
You'd better be home soon
That's why I tell you
You'd better be home soon

[Crowded House - Better Be Home Soon]

Balik kerja aku singgah kat Broadway/Lafayette sebab nak ke panggung wayang Angelika tuh, nak tengok Year Of The Fish, yang David suka sangat tuh. Oklah ceritanya, typical kisah pendatang Cina kat New York Chinatown, sebijik macam tuh. Cuma yang aku tak sukanya film tuh dibuat macam animated, macam oil-painted film aje jadinya.