Tuesday, October 16, 2012

Khamis02102008


Ker sebab terbanyak pulak tidurnya semalam tuh, bila aku bangun pagi, badan aku macam lenguh-lenguh gitu. Macam lenguh orang baru baik demam kaedahnya. Aku tak ada lah demam, cuma sakit gusi aje dua hari lepas, then semalam tu pening sikit-sikit, sebab dah terbiasa tak makan, lupa lah pulak nak isi perut. 

Tiba-tiba aku dapat idea nak pergi buat acupuncture treatment, sure ada kat area aku dududk nih sebab dekat dengan kawasan Cina. Puas aku jalan satu persatu lorong, tak ada lah pulak nampak tempat sinseh Cina. Kena ke Chinatown kat Lower Manhattan lah nampak gayanya nih sebab kat sana banyak sinseh. 

Tapi sebelum tuh aku singgah satu bakery nih, nak beli kuih Raya. Aku ambik 4 containers kuih, almond cookies, walnut cookies, almond strip cookies, dan satu lagi tuh tah cookies apa, tapi macam semperit, walaupun keras sikit. Beli sendiri lah kuih, nak tunggu kuih yang orang hantar, tah-tah tak ada orang hantar, kan? Iyalah, siapa lah aku di mata diaorang, kan Dear Diary kan?

Elok aje aku nak masuk simpang ke rumah sewa aku, aku ternampak satu klinik nih, ada tulis perkataan acupuncture kat board tuh. So terus ajelah aku masuk, tanya-tanya Doktor tuh, dia kata boleh kalau nak buat treatment kat situ. So apa lagi, terus lah aku kata nak buat, $50 harganya. Aku kata nak buat electro-acu tapi Doktor tu kata tak boleh buat treatment tuh pasal ini kali pertama aku berubat dengan dia. So dia nak buat treatment biasa aje lah. Alaaa, tak best lah, tak rasa apa nya buat treatment biasa tuh, baik aku buat sendiri aje, cucuk badan sendiri dengan jarum peniti ekekekeke

Termalu aku bila Doktor tuh suruh tanggal baju, seluar, semuanya, tinggalkan spender jer. Ish, nasib baik lah aku pakai spenda. Bukanlah aku nih jenis orang tak pakai spenda, tapi kadang tuh kalau nak cepat, kalau takat nak keluar dekat-dekat area rumah, pakai jeans pulak tuh, tak pakai spenda pun tak apa. 

Walaupun acupuncture biasa aje yang dibuat, tapi lain sikit cara dia. Lepas ditusuk jarum-jarum tuh, kat perut aku ditaruk kotak (sebesar kotak tisu) yang didalamnya dibakar apa tah, berasap aje keluar, macam kemenyan (spelling?) gitu. Puas aku nak membalance kan kotak tuh sebab Doktor tuh tak perasan gamaknya yang dia taruk kotak tuh senget. Aku nak alih guna tangan, kat tangan aku ada jarum, bila aku gerak-gerakkan tangan aku, rasa numb gitu. So puas aku kempis-kempiskan perut, nak kasi kotak tuh balance, setengah jam aku kena buat gitu sebab Doktor tuh jenguk aku semula selepas setengah jam. 

Masa aku dah siap, sempat aku intai kat bilik satu lagi tuh. Aku tengok ada satu Mat Salleh nih, dia buat treatment jugak, tapi seluruh badan, sambil duduk. Aku nak buat gitu jugak, tak ada rasa apa nya pun kalau takat kat bahagian depan aje, so aku tanya Doktor tuh apa pasal dia kata dia nak buat the whole body tapi cuma bahagian depan badan aku aje yang dibuatnya. Dia suruh aku datang lagi sekali minggu depan so aku pun book lah untuk buat another treatment, Khamis minggu depan. 

Lambat David balik kerja hari nih so Hal suruh aku siapkan dinner dia dulu lah sementara tunggu David. Lepas tuh aku kemas-kemas kan barang kat cabinet dapur sebab esok exterminator nak datang, nak sembur ubat lipas. By 7-30 pm Hal dah nak bersiap gosok gigi, cuci muka etc sebab pukul 8 nak tengok Ugly Betty. Diaorang suka sangat Ugly Betty nih, aku pun jadi tersuka jugak sebenarnya, especially season baru nih shooting dibuat kat New York, banyak tempat-tempat yang aku familiar. Hari Isnin pun sama jugak, kena siapkan Hal agak awal sikit sebab nak tengok another kitaorang punya favorite show, The Big Bang Theory.