Monday, October 15, 2012

06072008


Aku terlewat bangun hari nih, pasal apa aku pun tak tahu. Sedar-sedar dah pukul 7 lebih, terus kelam kabut aku bersiap. Sampai tak mandi aku dibuatnya. Aku rasa sebab semalamnya aku tersedar dari tidur sebab ada orang talipun. Masa aku kat cyber cafe, aku ada check kat craigslist, kebetulan ada orang nak jual tiket untuk konsert George Michael. So aku ada contact dia, dan dia pulak, dalam pukul 1 pagi tuh talipun aku. Itu yang buat aku susah nak tidur balik semula tuh. 

Macamana pun ngam-ngam aku sampai Forest Hills dalam pukul 10 pagi, itupun aku tak breakfast. Nak mampos rasanya lapar, aku curi-curi minum juice aje nak hilangkan lapar tuh. Kebetulan David sibuk ke sana ke mari, ke gym, ke kedai, so aku sama Hal ajelah di apartment. Tah apa buat pun aku tak tahu harinih, cuci sana sini gitu lah, then jaga Hal tuh, stuff like that yang biasa aku buat kalau hari Ahad. 

Pukul 5 aku habis kerja, so aku terus ke cyber cafe yang kat Forest Hills tuh, dapatlah setengah jam aku online. Sebab aku ada janji dengan Minah yang nak jual tiket tuh, nak jumpa dia dalam pukul 6-30 pm kat Union Square. Aku nih bagus orangnya, janji pukul 6-30 pm, pukul 6 aku dah sampai. Yang siMinah tuh pulak, dekat pukul 7 baru sampai, tapi oklah sebab dia ada smsed aku kata yang dia akan lewat, dia baru keluar dari gym.

So sementara tunggu dia, aku lepak-lepak tengok pesta apa tah kat Union Square Park tuh. Best nya kalau ada kawan jalan-jalan, aku sorang, itu yang rasa macam malu aje nak ke sana sini sangat. Lagipun kalau tak salah aku office MamatGQ tuh dekat-dekat area tuh jugak, dan dia pun selalu beli barang kat Trader's Joe kat situ, takut jugak terserempak dengan dia. 

Lawa Minah yang jual tiket kat aku tuh, budak muda lagi, yang kalaulah bukan sebab tiket tuh, kalau dia berselisih dengan aku kat tengah jalan sure dia tak angkat muka pun. Terus aje lah aku bayar, $185, macam yang dah dijanjikan tuh. Tapi, bila dia kasi aku tiket, aku tengok, harga tiket tuh $99-50, terus aku tanya dia apa pasal harga tiket tuh macam tuh. Sebab aku expect harga tiket tuh memangnya $185, macam yang diiklankan. 

Then Minah tuh explain yang dia bukan nak ambik untung tapi memang itu harga yang dia bayar untuk dapatkan tiket tuh melalui tickethub.com. Aku macam terkilan jugaklah sebab she should have told me harga tiket yang sebenar (face value of the ticket), tapi tak apa lah, at least aku akan ada kawan nanti untuk tengok konsert tuh. Aku tak lah macam excited sangat pun nak pergi tengok tapi since itu last concert yang George Michael nak buat, so aku nak lah menghadirkan diri kan? Kali kedua lah nampak gayanya aku tengok konsert dia nih, kali pertama dulu masa aku student lagi, many moons ago. 

Balik rumah, lepas makan, sembayang semuanya, aku ke internet cafe lagi, dapatlah dua jam online. Tak buat apa pun, fikiran aku macam offline aje mengenangkan yang esok aku kena bangun pagi, kena kerja dari 8 am sampai 8 malam. Mamposlah......