Monday, October 15, 2012

Selasa15072008


Jarang rasanya aku jadi over excited macam hari nih tapi sepanjang hari, aku hyper aje. Happy, bersemangat dan excited.

Aku ke internet cafe for like 2 hours, updating blog, merayau-rayau cari info kalau-kalau ada apa-apa events kat New York yang worth going. Iyalah kan, aku kena sentiasa ada benda yang akan buat aku look forward to, kalau tak, sempit sangat dunia aku nih rasanya. Dah lah aku kerja setiap hari kan? Summer pun dah nak habis nih. Aku nak, kalau boleh, jadikan this summer as a summer to remember.

Pukul 2 aku ke ke Forest Hills, and for the second straight day, aku makan kat restoran Thai tu lagi. Rasa macam dah bosan lah pulak makan kat situ tapi that's the only place yang aku rasa seronok pergi makan. Waiters tuh dah tahu yang aku sure akan mintak extra rice, restoran tuh dekat dengan internet cafe, dekat dengan apartment David/Hal. Dan restoran tuh tak sibuk, very simple tapi chick . Macam melambangkan diri aku aje, simple yet classy ekekekeke.

Sejam setengah aje aku kerja hari nih, dari 4-30 sampai 6 petang, aku tak pedulikan langsung songeh dan cekadak Hal, apa yang aku tahu, aku asyik tengok jam aje kalau-kalau jam tuh bergerak ke angka 6. Ngam-ngam pukul 6 David balik kerja, dan aku pun blah. Diaorang tanya aku apa pasal aku pakai t-shirt Pagoda putih tuh aje, sedangkan aku ada bawak extra t-shirt, yang aku beli masa concert kat Central Park tuh. Kat tengah jalan baru aku pakai tshirt tuh.

Macamana aku boleh terpanik tercari-cari Madison Square Garden tuh macam orang sesat, itu aku tak tahu. Mungkin sebab aku turun kat Herald Square/34th Street, tu yang buat aku hampir tersesat tuh. Aku nih bangsa yang tahu satu jalan aje, kalau ikut jalan lain, aku tak tahu sangat.

Aku terus aje masuk kat arena sebab masa tuh orang ramai sangat dah. Aku ingatkan aku duduk kat floor seat tapi tiket aku kat terrace seat rupanya. Lebih dekat ke stage tapi kat atas sikit, ada best ada tak best nya dapat seat tuh. Tak best nya sebab macam orang lain tak nampak aku, macam tersorok gitu, especially sebab aku kat row belakang, kat atas. Kalau kat floor seat rasa macam best aje walaupun jauh dari stage, sebab aku akan rasa macam orang yang kat terrace seats akan tengok kitaorang aje (sedangkan diaorang tak tengok pun). Tapi, seat aku kira dekatlah jugak dengan stage, di sebelah kiri pentas, berbaloilah aku bayar $304. Bila lah agaknya aku dapat tengok konsert yang seatnya betul-betul depan stage? Sure ribu-ribu harga tiket.

Group All American Rejects yang jadi supporting act, aku tak suka group bebudak nih, cuma satu lagu aje yang aku tahu, yang aku suka, lagu It Ends Tonight. Macamana pun best jugak group tuh, cuma lebih-lebih sangat, mengalahkan group terkenal lagi kononnya.

Pukul 8-30 malam baru Bon Jovi start, apa tah opening song aku tak pernah dengar. Lagu-lagu seterusnya tak sama dengan masa show kat Central Park baru nih. Macamana pun, best gila lah konsert tuh, sejak lagu pertama, aku terus tak duduk, asyik berdiri aje. Kat sebelah aku, ada awek sorang nih, dia sorang-sorang jugak, hardcore fan gayanya sebab dia ikut menyanyi semua lagu-lagu, sesambil menari. Itu yang buat aku pun rasa best sebab macam ada kawan gitu.

Kat sebelah kiri aku, ada dua orang perempuan gemuk, sorang tuh mengandung, sarat aje. Masa aku menari-nari, selalu sangat tangan aku terlibas ke perut dia. Aku ingatkan biasa aje lah tapi after a few songs, dia sound kat aku suruh berdiri jauh sikit. Aku tak nak lah jadikan scene pulak (sebab dia yang patutnya jauh sikit, dia berdiri kat kawasan seat aku) so aku diamkan aje lah, aku rapat sikit ke minah yang sorang tuh. Apalah diaorang nih, bunting-bunting pun nak tengok konsert rock jugak.

Macamana aku nak cakap hah? Tapi, gila best nya konsert tuh, I was never a big fan of Bon Jovi walaupun kebanyakan lagu diaorang aku suka dan tahu liriknya tapi malam tuh aku rasa macam termenyesal sebab apa pasal selama ini aku tak pernah ambik tahu sangat pasal Bon Jovi nih, walaupun ini kali ke empat aku pergi konsert diaorang. Jon Bon Jovi is such a humble rocker, such a nice guy, aku boleh agak itu pasal ramai orang yang suka kat group dia tuh.

"Are you with me New York?????????", belted Jon Bon Jovi into the microphone lepas dia nyanyi lagu Wanted, Dead or Alive. "I need to know you're with me", kata dia lagi. The answer to that question was clear, Yes,yes and yes! From the minute he took the stage until the very end of the super-energetic, rockin' 2 1/2 hours set, we were with him every step of the way. Ha, aku kalau happy, mula lah nak cakap Inggeris jer nih ekekekeke.

Aku salute betul Bon Jovi sebab diaorang kept the crowd on its feet the entire time. Diaorang buat recording untuk live cd pun jugak, itu yang best nya tuh. Ada sekali tuh Jon Bon Jovi ke pentas kecik kat depan area aku punya seat, itu yang rasa macam tak percaya aje tuh.

"A few days ago, we had a little party in Central Park", kata Jon, referring to free konsert yang aku pergi tuh. "How many of y'all were there?", dia tanya lagi. From the overwhelming chorus of "Yays", thousands were there Sabtu tuh - and we were back again, a few nights later, to hear him bring the house down with "Livin' On A Prayer".

Sedih aje aku jadinya bila konsert tuh habis sebab aku suka sangat, aku enjoyed sangat, tah bila lah dapat enjoy macam tuh lagi kan? Tiba-tiba aku jadi macam tak bersemangat nak pergi tengok George Michael minggu depan nih sebab aku tahu yang it won't be the same fun again. Lagipun telinga aku belum bertindik nih, ekekekeke. Kena pakai subang sebesar cock ring MamatGQ tuh ker nak pergi konsert George Michael tuh nanti?




Sebelum keluar dari kawasan Madison Square Garden tuh, aku sempat rembat dua helai tshirts, untuk kawan kat Malaysia, ada satu jenis aje yang nampak macam senonoh sikit, yang lain tuh semuanya tak sesuai dipakai sebab ada gambar cross, gambar orang. 

Then aku tak terus balik, instead aku menyahut seruan kawan yang suruh aku cuba dapatkan otograf Jon Bon Jovi. Aku tak pernah lah buat benda-benda crazy tunggu kat pintu keluar gitu kan tapi aku rasa best jugak kalau buat sekali sekala. Dulu, masa tengok Bryan Adams, aku hampir tertunggu dia keluar dari concert arena kan? 

So kali ini aku nak buat gitu lah, aku ke belakang stadium, kat kawasan banyak trailers dan kereta-kereta yang berkaitan dengan konsert tuh dipark. Ramai jugak orang yang tunggu rupanya, tapi semuanya perempuan. Termalulah aku nak ikut tunggu tapi new experience punya pasal, aku kecikkan lah kemaluan aku tuh. 

Dekat sejam tunggu, tak ada apa-apa pun. Aku terfikir jugak, tak kan penyanyi nya keluar ikut pintu belakang? Ikut pintu tempat orang punggah barang, kan? So aku ke pintu lagi satu, aku tengok ramai jugak orang kat situ, gaya-gayanya Bon Jovi akan keluar dari situ sebab banyak limos yang dah tunggu kat jalan. So bersidailah aku kat pagar, nasib baik ramai jugak balak-balak yang tunggu, tak lah malu sangat aku. Sejam lebih aku tunggu tau dak, baru lah Bon Jovi keluar. Kecik aje orangnya Jon Bon Jovi tuh rupanya, ada aku ambik a few gambars tapi semuanya terlindung. Dia tak berhenti pun nak sign otograf ker apa ker, terus aje ke kereta. Aku tak adalah menjerit nama dia macam orang lain tuh tapi dalam hati aku kata, "Fuck, I can't believe this!"

"O my God! O My God!", awek-awek jerit sambil berlari-lari ke arah SUV yang Jon Bon Jovi nak naik tuh. Tak perasan pulak aku Richie Sambora naik kereta mana. So aku ikut jugaklah, diaorang tepuk-tepuk kat kereta tuh, aku pun, ikut gak tuh tepuk-tepuk kat window screen. Hebat jugak kan aku jadi paparazzi nih.

Sebab train dah kurang, aku naik separuh jalan aje, lebihkurang 40 blocks ke rumah sewa aku, kat stesyen aku kena tukar train tuh, instead of tunggu, aku naik teksi aje. Malaslah nak buang masa tunggu train lama-lama, kan? Kalau Jon Bon Jovi tuh, ha itu aku sanggup tunggu.