Monday, October 15, 2012

08072008


Hari nih macam semalam jugak kerja nya, schedule nya. Cuma Hal lama sikit kat gym, dalam 45 minit gitu, dan dia suruh aku pergi beli barang kat kedai, so aku tak ada masa lah nak lari ke internet cafe. 

Ada jugak dia tanya aku kalau-kalau aku nak ke library (he knows aku suka dan selalu lepak kat library), atau kalau-kalau aku nak guna internet kat apartment dia. Tapi aku kata aku tak nak. Iyalah kan, tak kan aku nak ke library pulak sedangkan masa kerja, kan? Yang pasal internet, memanglah aku nak sangat guna internet diaorang, komputer diaorang on 24 hours, tapi bila difikir-fikir, akan bawak masalah aje nanti tuh. Sebab Hal tuh kan ker cerewet sangat orangnya? Nanti, kalau aku terclick mana-mana site sampai dua kali, sure kena tegur. Ituhari aku tak boleh tahan nak gelak bila dia kata, kalau click dua kali kat link, kena charge double. Lepas tuh, kalau click cepat sangat sebelum page habis load, komputer akan cepat rosak. Itu semua dongeng-dongeng orang kampung kan? So aku tak nak lah guna komputer diaorang, takut rosak nanti kan? Aku nih ganas dan rakus kalau online tuh. 

The rest of the day tuh buat macam kerja semalam lah, buat catheter tuh lagi, urut Hal, sediakan dia makan etc. Mengantuk habis aku sebelah petang tuh, itu pun pagi nya aku dah telan RedBull yang can besar tuh. Eloklah, pagi-pagi minum energy drink, malam-malam pulak makan ubat nak kasi nyenyak tidur. Tak apa lah, minggu ini aje. 

Hal macam kesian aje tengok aku yang terpaksa berkejar ke apartment MamatGQ tuh pulak, sedangkan aku happy aje, aku tak kisah langsung. At least aku tak yah jaga Hal tuh sampai 8 malam kan? At least aku buat something different kan?

Aku blah dalam pukul 4 petang gitu, lepas sediakan apa yang patut untuk Hal. David kata dia akan balik awal sikit. Dekat sejam baru aku sampai ke apartment MamatGQ, lambat train nya, lepas tuh ada problem apa tah, asyik berhenti memanjang. Biasanya dalam setengah jam aje dari Forest Hills ke Chelsea tuh. 

Alaaaaaaaaaaaaaa, tak best arrrrr sebab MamatGQ tak ada. Dia kerja so tak ada lah dia kat apartment, itu yang buat aku pun macam tak bersemangat aje nak kerja lama-lama. Aku tengok, kat atas meja, ada envelope yang ada tulis nama aku, aku tahu yang dalamnya isi duit gaji. 

Cepat-cepat aku buat apa yang patut sebab aku cuma ada dua tiga jam aje nak siapkan semuanya. Tak nak lah aku stay up sampai lapan lebih, masa tuh mungkin dia baru balik, sure dia nak rileks-rileks kan? 

Masa aku tanggalkan bedsheet untuk dilaundry, aku terperasan yang bedsheet dia tuh pun ada kesan-kesan bleach, pillow cases dia semuanya ada kesan bleach jugak. Alamak, apa pasal aku tak terperasan pun masa aku pasang bedsheet tuh minggu lepas? Buruk huduh rupanya bedsheet tuh. Macamana nih, kata aku dalam hati. Hilang point-point yang aku dapat collect dari dia selama ini kot sebab bedsheet dia tuh rosak. Tak apa lah, aku nak beritahu dia lah nanti, kalau ada kesempatan, kalau aku kena ganti kan bedsheet tuh, akan aku gantikan yang baru. Sure mahal harganya. 

Dalam gopoh gapah kerja tuh, siap lah jugak aku buat semuanya sampai 7 malam, so aku blah not long after that. Aku akan datang lagi Thursday nanti, nak sambung buat apa-apa yang patut. Dalam hati aku kata, dapatlah online lama sikit nanti kat cyber cafe depan rumah tuh. Ataupun dapatlah aku tidur awal sikit, sebab esok aku akan kerja 12 jam lagi kat apartment Hal.