Monday, October 15, 2012

Sabtu16082008


Aku tak tidur lena lagi semalam tuh, tah pasal apa tah. Itu yang pukul 5 aku dah bangun. Lepas mandi etc terus aku keluar walaupun baru pukul 6 lebih. Nak online pun tak ada mood, sedangkan aku patut gunakan masa tuh, kalau aku bertolak kerja dalam pukul 8 lebih pun, aku still ada masa sampai ke Forest Hills sebelum pukul 10. 

Aku bawak novel Boy A tuh, cadang nak baca masa dalam train tapi macam malas pulak, ngantuk pun ada. Lagipun, tak ada sangat orang dalam train, tak best nak baca buku masa orang tak ada nih, tak ada orang nak tengok, ekekekekeke. Aku naik R train, local train, yang berenti-berenti tuh, yang perjalanan ke Forest Hills ambik masa sampai sejam lebih. Saja jer lah, biar lama sikit dalam train, nak buang masa gitu. Lagipun, R train nih station terakhir dia kat Forest Hills tuh, so kalau aku tertidur, sure aku tak akan terlajak sampai ke tempat lain. Biar aku tidur dan bermimpi tapi sampai ke tempat yang dituju. Tidur berdestinasi gitu. 

Breakfast kejap kat McD, makan pancakes aje 3 keping. Then beli Monster energy drink, kena ada tenaga sikitlah nak kerja hari nih, 8 jam kerja jaga Hal tuh macam lama rasanya. 

Another boring Saturday sebab kitaorang tak ke mana-mana. David aje yang keluar masuk pergi gym, kedai, workshop kereta. Aku lah yang melayan Hal yang macam Raja Bersiong tuh, asyik nak mengarah orang aje buat itu ini. Lepas buat catheter, lepas duduk kan dia kat throne, dia suruh aku urut dia lah pulak. Dan sebab dia macam nak lama aje suruh aku urut tuh (biasalah kalau hari weekend, masa David tak ada di rumah), dia suggest aku pasang tv, urut dia sambil tengok tv, sure ada movies yang menarik.

So sambil mengurut dia tuh, yang tak sampai lima minit terus dia tertidur, aku tengok tv aje lah kerjanya. Aku terralit tengok film India nih, Fire judul dia. Film lama jugak, film nih dengar ceritanya kena banned kat banyak negara masa mula-mula keluar dulu tuh. termasuk Malaysia. 

Berat jalan cerita film tuh, bukan macam cerita keling yang biasa korang tengok tuh, tak ada langsung nyanyi nya film nih, it's in English lagi tuh. Tapi aku tak dapat tengok habis sebab masa tuh David dah balik, Hal pun dah terjaga tidur. Tak apa lah, aku nak cari kat internet nanti, macamana kesudahan film tuh, 

Balik kerja aku terus aje ke rumah, tak singgah mana-mana dah. Itupun masa dalam train puas fikir, ke mana lah nak perginya sebab rasa rugi pulak kalau tak keluar langsung jalan-jalan, now that summer's almost over. But I have enough of New York. New York doesn't fascinate me dah sekarang nih kot? Eh, jangan lah, I love this town.